Koroner Arter Hastalığı (KAH) tanısı konmuş hastalara KAH ve risk faktörleri ile ilgili eğitiminin etkinliğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Koroner Arter Hastalığı (KAH) tanısı ile tedavi edilmekte olan hastalarda KAH ve risk faktörleri ile ilgili eğitimin etkinliğinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya, Marmara Üniversitesi Hastanesi Kardiyoloji Anabilim Dalı polikliniğinde tedavi edilmekte olan toplam 50 hasta dahil edilmiştir. Hastalar ile ilgili veriler başlıca 4 bölümden oluşan görüşme formu kullanılarak elde edilmiş, verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde yüzdelik hesaplama ve ` t ` testi kullanılmıştır. Değerlendirme sonucunda, eğitim sonrasında KAH 'nın değiştirilebilir risk faktörleri açısından eğitim öncesine oranla olumlu yaşam şekli değişimleri gerçekleşmiş ve eğitimin etkinliğinin istatistiksel incelenmesi sonucu çok ileri derecede anlamlı bulunmuştur. Çalışmaya alınan hasta grubunda amaçlar ve bilgi gereksinimleri doğrultusunda planlanan sağlık eğitiminde, bireysel sağlık eğitiminin ve yazılı kaynak kitapçık kullanımının etkili olduğu gösterilmiştir. KAH ve Risk Faktörleri ile ilgili eğitiminin programlanması ve uygulanmasına sağlık ekibinin anahtar üyesi olan hemşirelerin aktif olarak katılması, bunun için; Yeterli sayı ve nitelikte hemşirelerin farklı sağlık sistemlerinde buna uygun görev ve sorumlukları alması, Eğitimin, farklı eğitim seviyelerinde etkili olabilmesini sağlayacak eğitim kaynaklarının geliştirilmesi, Toplumda büyük kitlelere ulaşabilmek için kitle iletişim araçlarının kullanılması önerilmiştir. -43- SUMMARY The aim of this study is to investigate the efficacy of education related to risk factors of Coronary Heart Disease (CHD) in patients with CHD. Fifty patients seen in the outpatient clinics of Marmara University Hospital, Department of Cardiology comprised the study population. Data related to the patients were obtained from 4 interview forms. The statistical analysis was performed by percentage and student's t test Analysis of the data revealed that education related to modifiable risk factors of CHD has resulted important life style modification in the patients. It has been shown that individualized oral health education and distributions of informative booklets have been efficacious and useful in the study population. The finial conclusions were: In order to succeed the active participation of the nurses CHD and risk factors education programming and applications; Nurses with sufficient quality and quantity should take responsibility and duty. Educational resources should be generated and improved that can be useful for different levels of education. In order too able educate the general population mass media should be used more widely and efficiently. -44-
Collections