Türkiye ve Almanya örneğinde din dersi kitapları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme: 4. sınıflar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ele alınan Türkiye ve Almanya örneğinde din dersi kitaplarının kullanıldığı din dersleri örgün öğretimin kapsamında ve zorunlu dersler arasında bulunmaktadır. Bu durum, din eğitiminin de diğer bütün alanlarla birlikte insan yetiştirmede önemli bir unsur olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda din dersleri, kültürel ve ahlaki değerlerin aktarımında ve bireyin içinde yaşadığı toplumun karakteristiğine göre sosyalleşmesinde önemli bir görev üstlenmektedir. Bu çalışmada, böylesi önemli bir görevi üstlenmiş olan din derslerinin Türkiye ve Almanya örneğinde uygulanış biçimleri ile bu derslerin başlıca öğretim materyali olan ders kitaplarının benzer ve farklı yönlerinin tespitine çalışılmıştır.Söz konusu çalışmada her iki ülkenin idari yapıları ve bu yapı içerisinde eğitim sistemleri, din dersi uygulamaları ve bu derslerin öğretim programları, din derslerinde kullanılan ders kitapları biçim ve içerik açısından incelenmeye ve karşılaştırılmaya tabi tutulmuştur.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Din Dersi, Ders Kitabı, Öğretim Programı, Karşılaştırmalı İnceleme Religious classes, which constitute the main core of this thesis, in the case of Turkey and Germany, are considered among the compulsory formal education classes. Place of these classes in curricula also indicates their importance in human development together with the other classes. Therefore religious classes accomplish an important task in transmitting cultural and ethical values as well as socialization of an individual in a given society. In this thesis, implementation of religious classes as well as the differences and similarities between the textbooks used in the classes in both countries will be examined.The thesis is consisted of three main chapters with a comprehensive conclusion. In the first chapter administrative structures and features of education systems in this structure will be discussed. Afterwards different formal religious education practices in both countries will be introduced. In the third, and the last chapter physical and contextual features will be examined in a comparative aspect.Keywords: Religious Education, Religious Classes, Religious Textbook, Curriculum, Comparative Analysis
Collections