Hükümetlerin uluslararası hedef kitlelere ulaşmalarında stratejik halkla ilişkiler faaliyetlerinin etkisi: Alman toplumunda Türkiye algısı üzerine (2010-2013) ampirik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, uluslararası hedef kitlelere ulaşmada, hükümetlerin stratejik halkla ilişkiler uygulamalarından nasıl yararlanacağını anlatmaktadır. Bu kapsamda, halkla ilişkiler uygulamalarının etkisi araştırılmıştır. Ayrıca halkla ilişkiler faaliyetleri hükümetler nezdinde uygulandığında, ülkelere sağladığı faydalar, ülkelerin stratejik halkla ilişkiler çalışmaları ile kamuoyunda nasıl bir etki yarattığı da çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu kapsamda, Türk Hükümeti'nin 2010-2013 yılları arasında Almanya'da yürüttüğü halkla ilişkiler faaliyetleri kapsamlı olarak ele alınmıştır. Araştırma, Almanya Frankfurt'un Bensheim kentinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu araştırma ile Türk Hükümeti'nin uluslararası kamuoyunu nasıl etkileyeceği, olumlu algı ve imaj yaratımı üzerinden Türkiye ile ilgili istenilen yönde tutum ve davranış değişikliklerini nasıl sağlayacağı ortaya konmuştur. Çalışma, ülkeler nezdinde uygulandığında, uluslararası stratejik halkla ilişkilerin geleceğine dair bir öngörü de sunmaktadır.ANAHTAR KELİMELER: Stratejik halkla ilişkiler, ülke imajı, ülke algısı, hükümet, Türk Hükümeti, kamuoyu etkisi, halkla ilişkiler etkisi, uluslararası. This research defines a methodology on how governments can benefit from the practices of strategic public relations in order to reach international target populations. In this context, the influence of those practices has been observed. Furthermore, the advantages of the public relations practices when they have been applied with the care of government and the effect of countries' practice of strategic public relations on public opinion are included in the scope subject of the research. Within this framework, the public relations practices of Turkish government in Germany between 2010-2013 have been thoroughly observed. The research took place in Bensheim, Frankfurt. It has been revealed how Turkish government can influence international public opinion, and how it also could achieve the change in attitude and behaviour towards the desired direction by the means of positive perception and image creation.KEYWORDS: Strategic public relations, country image, country perception, government, Turkish government, public relations effect, international.
Collections