Örgütsel vatandaşlık davranışı ve iş tatmini ilişkisine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık kurumlarında hizmet sunumunun temel belirleyicisi olan personel, verilen hizmetin kalitesini de büyük ölçüde belirlemektedir. Bu nedenle çalışan memnuniyetinin önemini hiçbir kurum göz ardı edemez. Bu tez çalışması ile bu konuya bir kez daha dikkat çekilmek istenmiştir. Literatürde son yıllarda örgütsel vatandaşlık davranışı ve iş tatmini ilgili çalışmalar geniş yer alırken, görüntüleme merkezlerinde örgütsel vatandaşlık konusunda yapılmış bir araştırmaya ülkemizde rastlanılamamıştır. Bu yüzden, bu tez çalışmasında örgütsel vatandaşlık davranışı ve iş tatmini arasındaki ilişkileri ölçmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda tez üç bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde örgütsel vatandaşlık davranışı kavramı, ilişkili olduğu örgütsel sonuçlar; ikinci bölümünde iş tatmini kavramı, iş tatmininin örgütsel ve bireysel sonuçları, örgütsel vatandaşlık davranışı- iş tatmini ilişkisi üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise İstanbul ilindeki özel görüntüleme merkezi çalışanları ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına yer verilmiştir. Tezimizin ana çıkış noktası olan ve ÖVD alt boyutları ile iş tatmini ortalama puanı ve alt boyut puanlarına bakıldığında tüm boyutlar arasında ilişkiler olduğu ortaya çıkmıştır. Employees who are core arbiters in health institution while serving, determines the quality of service. The reason why the importance of employee satisfaction couldn't be ignored by any institution. With this thesis, the importance of employee satisfaction is again discussed and pointed out. Although there are lots of studies in the literature lately about organizational citizenship and job satisfaction, there is no study in medical imaging centers yet. So that, in this thesis, the aim is to evaluate the relationship between organizational citizenship and job satisfaction.In this direction, the thesis consists of three chapters. In the first chapter, explanation of organizational citizenship behavior and organizational results related with organizational citizenship behavior have been explained. In the next chapter; job satisfaction, individual and organizational results of job satisfaction and lastly the relationship between organizational citizenship behavior and job satisfaction have been explained in detail. In last chapter, result of research which was conducted in special medical imaging centers in İstanbul have been discussed. When examined the starting point of thesis which are organizational citizenship behavior with its sub-dimensions, job satisfaction with its sub-dimensions and job satisfactions average score, it is understood that there are correlations between all sub-dimensions.
Collections