Avrupa Birliği ulusüstü devlet inşa sürecinde ortak tarih yazımına ilişkin çalışmalar ve içerik analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Resmi ideoloji, resmi tarih yazma bir başka ifadeyle `gelenek icat etme` sürecidir. Avrupa Birliği, Avrupalı kimliği ve değerleri yaratarak bu süreci başlatmıştır. Meydana gelen sosyal ve siyasal değişimin özellikleri eğitim sistemine de yansımıştır. Ders programlarında ve ders kitapları içeriklerinde meydana gelen değişiklikler bu değişimin en açık kanıtı olarak sunulmaktadır. Bu çalışmada, Avrupalı kimliği ve değerleri ile başlatılan tarifin resmi tarih yazımına ilişkin bir değerlendirmesi yapılmaktadır. Çalışmaya veri sağlaması amacıyla Avrupa Birliği kurumları da dahil olmak üzere Avrupa Konseyi, Avrupa üniversiteleri ve sivil toplum kuruluşları tarafından tarih disiplini ve öğretimi alanında üretilen proje ve faaliyetlerden yararlanılmıştır. Çalışma kapsamında, Avrupa Birliği'nin eğitimde dinsel ya da siyasal taraflılık içermeyen uygun bir bilimsel yaklaşımı teşvik ettiği, tarihe ve tarih öğretimine ciddi önem verdiği ve kendi resmi ideolojisini yaymak gayesiyle tarih disiplini ve öğretiminden farklı kurumlar kanalı ile faydalandığı saptanmıştır. Avrupa Birliği'nin mevcut durumda sistematik, yeni ve farklı bir boyutta resmi tarih yazımı talebi bulunmamaktadır. Official ideology is formal history writing, in other words, a process of 'inventing tradition'. European Union initiated this process by creating the European identity and values. The characteristics of social and political changes also had reflections on the education system. Amendments in the curriculum and course textbook contents are presented as the most clear evidence of this change.This study makes an assessment in terms of historiography for the description, which is initiated by the European identity and values. Study utilises projects and activities in the field of history discipline and education undertaken by various bodies including European Union institutions, the Council of Europe, European universities and non-governmental organizations. During the study, it is observed that European Union encourages an appropriate scientific approach without religious and political biases, gives a remarkable importance to history discipline and education, utilises various institutions and means of history with the purpose of spreading own official ideology. In the current state, European Union does not demand a systematic historiography with a new or different dimension.
Collections