Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıverdi, Haluk
dc.contributor.authorKahraman, Onur Cüneyt
dc.date.accessioned2020-12-08T08:45:18Z
dc.date.available2020-12-08T08:45:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/173112
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenleri lider-üye etkileşimi ve işe yabancılaşması ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu, Marmaris ve İstanbul'daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde bulunan 289 işgören üzerinde uygulanmıştır. Verilerin elde edilmesinde kolayda örneklem metoduna başvurulmuştur.Araştırma, ilişkisel tarama modeli ile yapılmış olup üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde otel işletmelerinin tanımı, özellikleri, sınıflandırılması hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde lider-üye etkileşimi ve işe yabancılaşma hakkında kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde ise LMX-MDM ölçeği ve İşe Yabancılaşma ölçeği ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak `SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22.0 for Windows` programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı saptamak için `Mann-Whitney U`, ikiden fazla grubu bulunan olan verilerin arasındaki farkı saptamak için `Kruskal-Wallis` testi kullanılmıştır. Değişkenler arası ilişkiyi belirlemek için `Spearman` korelasyon kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; lider-üye etkileşiminin yüksek düzeyde, işe yabancılaşma orta düzeyde olduğu, lider-üye etkileşimi ve işe yabancılaşmanın bazı demografik değişkenlere göre farklılık gösterdiği ve işe yabancılaşma ile genel lider-üye etkileşimi ve etki, katkı ve profesyonel saygı alt boyutları arasında negatif yönlü zayıf ilişkiler olduğu görülmektedir. Bu sonuca göre genel lider-üye etkileşimi, etki, katkı ve profesyonel saygı düzeyi arttıkça işe yabancılaşma düzeyi düşmektedir.Anahtar Kelimeler: Otel İşletmeleri, Lider-Üye Etkileşimi, İşe Yabancılaşma.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between leader-member exchange and work alienation. For this purpose, a self-administered questionnaire was developed and applied on 289 five star hotel employees in Marmaris and İstanbul. Convenience sampling method was used for to get data.The study was conducted with the relational screening model and consists of three parts. In the first part of the paper, the definitions, characteristics and classification of hotel establishments were presented. In the second part, conceptual framework on leader-member exchange and work alienation was composed. In the third part, the data obtained with LMX-MDM scale and Work Alienation scale was analyzed by using `SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 22.0 for Windows`. In analyzing the data a number of tests were used, to determine significant difference between two groups `Mann-Whitney U` test was used, to determine any significant difference between two groups `Kruskal-Wallis` test was used. `Spearman` correlation analysis was used to designate the relationship between variables.According to the results of this study, level of the leader-member exchange was found high and level of work alienation was found avarage. Leader-member exchange and work alienation was differed according to demographic variables. A negative and weak correlation was found between leader-member exchange, affect, contribution, professional respect and work alienation. The findings suggested that when leader-member exchange, affect, contribution, professional respect increase work alienation decreases.Key Words: Hotel Establishments, Leader-Member Exchange, Work Alienation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLider-üye etkileşiminin işgörenin işe yabancılaşması ile ilişkisi: 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between leader-member exchange and work alienation: Astudy of five-star hotels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmLeader-member exchange
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmAlienation
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmWork alienation
dc.subject.ytmOrganizational alienation
dc.subject.ytmMann-Whitney Test
dc.identifier.yokid10084858
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422354
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess