Cazibe merkezleri yaratma stratejisi olarak yavaş kentler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1970 sonrası küreselleşme süreci ile birlikte yükselen bir yerelleşme anlayışı olduğu görülmektedir. Devletin rolündeki değişim ile birlikte kent yönetimleri de kendi girişimci politikalarını izleyerek küresel alanda kendilerine yer edinme arayışına girmişlerdir. Bu arayış küçük yerleşimler için farklı bir yol izleme gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Kentler farklılıklarını bir tanınma nesnesi haline getirerek kendilerini özgün kılan değerlerini piyasalaştırmaktadırlar. Turizm endüstrisi ve turist taleplerindeki değişimin yönünün de otantiklik/özgünlük arayışı üzerine olması bu süreci kolaylaştırmaktadır. Bu çalışmanın ana sorunsalı, günümüzde kent ve küreselleşme ilişkisi göz önüne alındığında, yavaş kent (cittaslow) hareketinin alternatif bir model taşıma iddiasında mı yoksa kent pazarlama stratejisi olarak düşünüldüğünde küreselleşme söylemi ile uyum içinde mi olduğunu anlamaya ve açıklamaya çalışmaktır. Bu çalışma yavaş kent hareketi son dönem küreselleşme söylemi ile uyumlu bir kent pazarlama stratejisi olarak görülebilir mi, sorusunun cevabını aramak üzerine kuruludur. Kentlerin kendi özgün karakterinin sürdürülebileceği ve aynı zamanda sakinlerinin yaşamaktan zevk alabileceği daha iyi bir çevreye sahip olacağı kentler yaratmak amacı ile 1999 yılında kurulan Yavaş Kentler Birliği'nin üyesi kentler de sahip oldukları özgün kaynakları ile cazibe merkezi haline gelmişlerdir. Kent yönetimleri de bu ağı cazibe merkezi yaratma stratejilerinin bir parçası olarak kullanmaktadırlar. Bu çalışmada Türkiye'nin ilk yavaş kenti Seferihisar özelinde kentteki turizm ve tarım alanındaki dönüşümün projeler ve veriler üzerinden değerlendirilmesi yapılarak, gerek Türkiye Yavaş Kent Teknik Koordinatörü Bülent Köstem ile gerçekleştirilen kişisel görüşmede elde edilen bulgular üzerinden gerekse 2009 yılında göreve başlayan Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer'in farklı platformlardaki konuşmaları üzerinden Seferihisar kentinin yavaş kent hareketi çerçevesinde daha çok yerel kalkınma vurgusu ile bir kent pazarlama stratejisiyle hareket ettiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Küreselleşme, Yerelleşme, Otantiklik/Özgünlük, Yavaş Kentler,Seferihisar, Kent Pazarlama It is observed that concept of localization has been on the rise along with the process of globalization after 1970. Urban governments have sought to take a position in global arena following their own entrepreneurial policies along with the changing role of state. The quest for take a position in global arena force smaller cities to try different ways and strategies. Cities all around the world try to market their own differences as a tool of recognition. The change in tourism industry and demands of tourists towards authenticity/originality facilitate this process. Is Slow City (cittaslow) movement totally an alternative model or is it in compliance with rhetoric of globalization considering the relationship between city and globalization is the main question of the thesis. The thesis is based upon the answer to the question: Can slow city movement be seen as city marketing strategy in line with the recent rhetoric of globalization? The member cities of Slow City Organization became centers of attraction with their own original sources. The Organizaton was established in 1999 with the aim of creating cities that could maintain their own unique characters and environment in which residents could enjoy living. City governments have used the network as a part of their strategy to create their centers of attraction. In this study the data and projects of Seferihisar city, the first slow city in Turkey, in the field of tourism and agriculture, are evaluated to bring out the transformation of the city. Bülent Köstem, Technical Coordinator of Cittasolow in Turkey, is interviewed and the mayor Sefeirhisar's speeches in various occasions are evaluated. It is concluded that city of Seferihisar is following city marketing strategy with emphasis of local development.Keywords: Globalization, Localization, Authenticity/Originality, Slow Cities,Seferihisar, City Marketing
Collections