Avrupa Birliğinin eğitim politikaları ve Türkiye
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
31 Temmuz 1959'da Türkiye'nin Avrupa Ekonomik Topluluğu'na Yaptığı ortaklık talebi ile başlayan süreç, 12 Eylül 1963 tarihinde ortaklık için Ankara Anlaşmasının imzalanmasıyla hukuki zemine taşınmıştır. Türkiye'nin 1987 yılında tam üyeliğe başvurmasıyla ivme kazanan süreç, 1999 yılına gelindiğinde ülkemiz AB üyeleri tarafından aday olarak kabul edilmiş ve 2005 yılında tam üyelik müzakereleri başlamıştır. Türkiye, AB ile üyelik sürecinin bir sonucu olarak eğitim dâhil birçok konuda AB politikalarından etkilenmiştir.Avrupa Birliğinin Eğitim Politikaları ve Türkiye başlıklı bu Yüksek Lisans tez çalışmasında öncelikli olarak Avrupa Birliği eğitim politikaları, AB eğitim politikalarının kronolojik olarak gelişim süreci, eğitim uygulamalarının amaçları ve bu doğrultuda iş gören eğitim ajansları, vakıfları ve yapıları ortaya konularak tahlil edilmiştir. İkinci olarak AB eğitim politikalarının Türk eğitim sistemi üzerindeki etkileri ve uygulamaları ortaya konulmuştur. Tezi şekillendiren bilgiler AB tarafından oluşturulan birincil anlaşmalara, raporlara ve uygulama örneklerine dayanmaktadır. Bazı bilgiler ise Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin ve üye devletlerin katkıları, Avrupa Parlamentosu raporları ile çeşitli uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşları tarafından oluşturulan bilgiler de dâhil olmak üzere, pek çok kaynaktan sağlanmıştır. Bu doğrultuda tez çalışmasında anlaşmalar, ikincil mevzuat ve Birlik eğitim politikalarından oluşan AB eğitim müktesebatı konuları ve Türkiye'deki uygulamaları detaylı olarak ele alınmış ve tahlil edilmiştir. Böylece AB- Türkiye eğitim politikalarının gerçek boyutunu kavrama ve farkındalık oluşturma amaçlanmıştır. Netice olarak AB tarafından ikinci sınıf bir muameleye tabi tutulan Türkiye bazı evrensel yasaların veya esasa müteallik olmayan oyalama politikalarının yer yer faydacı, yer yer uzun vadede olumsuz sonuçlarının ortaya çıkacağı eğitim politikalarından etkilenmiş bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, Türkiye, Eğitim Politikaları, Avrupalılaşmak Boyutu In partnership with Turkey's request to begin the process, on 31 July 1959 the European Economic Community, the partnership has been moved to the legal basis on 12 September 1963 with the signing of the Ankara Agreement. Turkey's full membership in 1987 accelerated the contact process, the point in 1999 when Turkey has been accepted as a candidate by the EU members and began full membership negotiations in 2005. Negotiations were started on 3 October 2005, and the process, should it be in Turkey's favour, is likely to take more than a decade to complete. Turkey, including training as a result of the accession process with the EU has been influenced by many aspects of EU policies. Turkey has entered the accession to the EU process; consequentially ıt has been affected by many EU policies a wide range of issues, including training. In this Master's Degree Dissertation titled European Union's Educational Policies and Turkey firstly European Union's educational policies, chronological development process of EU educational policies, aims of education practices and education agencies, trusts and bodies working towards this end have been identified and analyzed. Secondly the effects and practices of EU educational policies on Turkish education system have been identified. The information shaping this dissertation is based on primary agreements made by the EU, reports and practical examples. Some of the information has also been taken from many sources including the contribution of the Republic of Turkey and candidate countries, European Parliament reports and various international organizations and civil society bodies. To this end in these dissertation agreements, topics of EU education acquisition composed of secondary legislation and Union educational policies have been discussed and analyzed. Thus understanding the real size of EU-Turkey educational policies and forming awareness have been aimed. As a result Turkey, which has been treated as second-class by the EU, has been impacted by some educational policies that are shaped by some global laws or some delay policies not relevant to the main cause, sometimes opportunistic and sometimes producing negative consequences in the long run.Key Words: European Union, Turkey, Educational Policy, Europeanization
Collections