Bireysel kredilerin ekonomik büyüme üzerindeki etkisi : Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen dünya ekonomisinde, bankaların farklı yararlar ve dinamikler kazandırması nedeniyle her geçen gün önemi artmaktadır. Bankalar, bireysel bankacılığın hızla gelişen bir dalı olarak bireysel kredilendirme hizmetleri adı altında bireylere sunduğu krediler ile kişilerin her türlü ihtiyaçlarını en kısa zamanda ve en uzun vade ile karşılamalarını sağlamaktadır. Bireysel kredilerde temel anlayış ödeme gücü doğrultusunda taleplerin karşılanması olduğundan, ihtiyaçlar aynı zamanda kredi türünü de ifade etmektedir. Bankaların pazarlama tekniği açısından, talep oluşturma ve farklılık yaratma arayışlarının bir sonucu olarak da kredi türleri başka bir öneme sahip olmaktadır.Kredi kanalının varsayımlarının sağlandığı bir ekonomide kredi hacmindeki değişikliklerin reel üretimi dolayısıyla büyümeyi etkilemesi beklenir. Bu çalışmada, bireysel kredilerin büyüme ile ilişkisi zaman serileri ekonometrik yöntemleri kullanılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Analiz periyodu olan [2002.Q1-2014.Q4] dönemi için, taşıt kredileri değişkeni büyüme üzerinde anlamlı fakat azaltıcı etkiye sahip iken, konut kredileri, kredi kartları, ihtiyaç kredileri büyüme üzerinde pozitif ve anlamlı etkiye sahip değişkenler olarak belirlenmiştir. Değişkenler arasında hem uzun dönemli hem de kısa dönemli ilişki elde edilmiştir. Büyüme ve değişkenler arasında çift yönlü nedensellik elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bireysel Krediler, Büyüme, Zaman Serisi Ekonometrik Yöntemleri In the improving global economy, the importance of the banking sector increases due to their varied beneficiaries and dynamics. Banks under fast growing branch `individual crediting services` enable clients to satisfy their needs quickly and at the maximum possible maturity. Consumer credits aim to satisfy credit need of the clients in the limits of the payment possibilities. Thus, the credit need also determines the type of the credit. As for the marketing strategies of the banks, types of the credits carry signifance as a result of creating demand and difference.In an economy where the assumptions of the credit channels are valid, changes in the credit volume are expected to affect real production thus the growth. In this study, the relation between consumer credits and growth is studied by using time series econometric methods. For the analysis period (2002Q1-2014Q4), auto loans have significant but negative effect on growth while housing loans, credit cards, general purpose loans have significant and positive effect on growth. Between the parameters, both long and short term relation is observed. Additionally, between GDP growth and other parameters, two way causality is found. Key Words: Consumer Credits, Growth, Time Series Econometric Methods
Collections