Show simple item record

dc.contributor.advisorFurat, Ayşe Zişan
dc.contributor.authorAydin, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-08T08:30:28Z
dc.date.available2020-12-08T08:30:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/172192
dc.description.abstractİslâm eğitim öğretimi medreselerin kurulmasıyla kurumsal bir hale gelmiştir. Selçuklulardan aldığı medrese mirasına sahip çıkan Osmanlı Devleti, Sahn, Bâyezid ve Süleymaniye Medreseleriyle medreselere altın çağını yaşatmıştır. Ancak Avrupa karşısında üstünlüğün kaybedilmesi, Osmanlı'yı devlet kurumlarında bir takım ıslahatlar yapmaya zorlamıştı. Bu ıslahatlardan eğitim sahası da nasibini almış ve batı tarzı yeni eğitim kurumları açılmaya başlamıştı. Zamanla artarak çoğalan bu eğitim kurumları geleneksel eğitim kurumu olan medreseleri gölgede bırakmıştı. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş sürecinde de Tevhid-i Tedrisat Kanunu'yla medreseler önce Maarif Vekâleti'ne bağlanmış ve ardından kapatılmışlardı. Yeni mekteplerin kurulması bir takım tartışmaları da beraberinde getirmişti. Bu süre zarfında medrese-mektep ihtilafı ve mekteplerde din eğitimi üzerine bir takım tartışmalar ve görüş ayrılıkları yaşanmıştı. Biz de araştırmamızda 1920-1924 yılları arasında meclis tutanaklarında ve süreli yayınlarda bu hususta yaşanan tartışmalara ışık tutmak istedik.Anahtar kelimeler: Medrese, Mektep, Tevhid-i Tedrisat, Din Eğitimi, Eğitim.
dc.description.abstractIslamic Education became institutionalised with the establishment of the madrasa. Having received the legacy of the Seljuk Empire, the Ottoman madrasa experienced its golden age with the Sahn and Süleymaniye madrasas. However, having lost the upper hand against Europe, the Ottomans to were forced to make a number of reforms. The field of education also took its share of these reforms where increasing numbers of Western-style institutions were established, leaving behind such traditional institutions. During the transition period from the Ottoman Empire to the Republic, under the Tevhid-i Tedrisat (Unification of Education) Law, the madrasas were first linked to the Ministry of Education and, later, abolished. The establishment of schools (mekteb) also brought about a number of discussions. During this time period, there were many debates and disagreements on the conflicting relationship between the madrasa and schools. The aim of this research is to shed light upon this subject within Parliament Records and regular periodicals, between 1920-1924.Key words: Madrasa, School, Tevhid-i Tedrisat, Religious Education,Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTevhid-i Tedrisat Kanunu`nun ilanının arefesinde medrese-mektep bağlamında din eğitimi tartışmaları (1920-1924)
dc.title.alternativeDiscussions on religious education, in the context of madrasah-school relationship, following the Tevhid-i Tedrisat Law (1920-1924)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmTevhid-i Tedrisat Kanunu
dc.subject.ytmMadrasahs
dc.identifier.yokid10096815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417781
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess