Türk basın sektörünün finansmanında Basın İlan Kurumu`nun yeri ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkiye'de basın sektörünün finansmanının ne şekilde oluştuğu, yapısı ve işlevi ele alınarak Basın İlan Kurumu'nun tarihçesi, fonksiyonu ve Türkiye'deki basın sektörü içindeki yeri/önemi ayrıntılı bir şekilde ortaya konulmuştur. Bu amaçla ilgili kurumlara ilişkin belgeler ve gazetelerdeki haberler taranmış ve resmi ilan ve reklamların dağıtım uygulamaları tarihsel yöntem kullanılıp eleştirel gözle incelenerek, analiz ve sentez edilip `küreselleşme sürecinde Türkiye medyasının finansmanında Basın İlan Kurumu'nun yerel ve ulusal medya üzerinde nasıl bir önemi ve yeri vardır?` sorusuna cevap verilmiştir. Basın İlan Kurumu'nun kurulmadan önceki tarihe ilişkin gazeteler incelenip elde edilen bilgi ve bulgular harmanlanıp değerlendirilmiştir. İnternetle birlikte mecra değiştiren ve dijital ölçümlemenin son derece önemli bir olgu haline geldiği yeni medya endüstrisi de bu bağlamda Basın İlan Kurumu'nun dağıttığı resmi ilanlar açısından önemli bir kavram olan tiraj ilgili bir konu olan `ölçümleme` ile birlikte değerlendirilmiştir. Resmi ilanların dağıtılması basın özgürlüğü açısından önemlidir. Çünkü resmi ilanlar basını finanse etme gibi bir öneme sahiptir. Fikir ve içtihat farkı aranmaksızın yani herhangi bir fikri ya da içtihadı savunan gazetelerin bir fikri ya da içtihadı savunmasının resmi ilan alması açısından Basın İlan Kurumu için ilanların dağıtımında bir seçim sebebi olmaması basın özgürlüğü anlamında önemlidir. Türkiye'de yazılı basının finans kaynakları konusunda en önemli gelirlerden biri gazetelerin Basın İlan Kurumu'ndan aldıkları ilanlar ve reklamlardır. Habercilik, hedef kitlelere bilgi aktarımının yapıldığı bir süreçtir. Bu süreç içerisinde medya işletmelerinin sahip oldukları gelir kaynakları üretilen haberlerin içeriğini ve kalitesini etkileyecektir. Bu çalışmada `Türkiye medyasının finansmanında ve Türkiye'de basının geliştirilmesi konusunda Basın İlan Kurumu'nun Türkiye'de nasıl bir yeri ve önemi vardır?` sorusu bu araştırmanın çıkış noktası olmuştur. Buna göre bu çalışma Türkiye'de yerel ve ulusal medya organlarının resmi ilanlardan nasıl yararlandığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.Anahtar kelimeler: resmi ilan, resmi reklam, basına devlet desteği, besleme basın, naylon basın, küreselleşme, tiraj, ölçümleme, Basın İlan Kurumu In this study, Turkish media sector is portrayed in a detailed way by discussing its financing, structure and functions correlated with the Press Advertising Agency's history, functions and importance in the media sector. For this purpose, documents and news about related institutions and newspapers were scanned, the distribution practices of public notices and advertisements were depicted and analyzed with a critical approach by using historical methods. This analyze answer the question of `What is the place and importance of Press Advertising Agency for national and local media in terms of financing Turkish media?` using a global perspective. The documents which are published before the establishment of Press Advertising Agency are also evaluated. In this context, the new media industry effected and reshaped by internet and digital computation, where digital logging become more important by time, the concept of circulation is evaluated with the subject of `logging` which is important for the distribution of formal advertising done by Press Advertising Agency. Distribution of formal advertisements is important for freedom of the press. Because, formal advertising has a crucial role of financing the press. Fair establishment of distribution mechanism is important for freedom of press; therefore Press Advertising Agency should not seek any similarities or differences in thought or judicial opinion within newspapers. In Turkey, one of the most important income for printed media is the advertisements received from Press Advertising Agency. Journalism is a process of information transfer to target audience. In this process, the income sources of media establishments effect the quality and content of produced news. The starting point of this study is based on the question of `What is the effect of Press Advertising Agency in financing Turkish media and development of Turkish press?`. Therefore, this study is aimed to reveal how local and national media organs benefit from formal advertisements. Keywords: formal advertisement, government support for press, supply press, spurious press,globalization, press circulation, press logging, Press Advertising Agency
Collections