Küreselleşme ve çok kültürlülük bağlamında Kürt filmlerinde Türk karakterlerin temsilleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmenin etkisiyle ulusal sinemalar tartışmalı bir duruma evirilmiştir. Bu durumun çeşitli sebepleri olmakla birlikte, dikkat çeken bir nedeni de, ulus-aşırı bağlamdan da beslenen, minör sinema pratiklerinin ortaya çıkmasıdır. 2000'li yıllar ile birlikte farklı coğrafyalarda ortaya çıkan `Kürt Filmleri` hem ulus-aşırı hem de ulusal sinema niteliklerine haiz bir sinema pratiğidir. Bu çalışmanın en temel amacı, akademik çalışmanın az sayıda olduğu bu film pratiği hakkında daha fazla bilgiye- veriye ulaşmaktır. Mevzubahis sinemanın bir etnik kimlikle birlikte anılmasından dolayı çalışmanın; temsil araştırılması olması ön görülmüştür. Bu anlamda çok kültürlülük kavramı da filmlerin çok kimlikli yapısından dolayı çalışmaya dâhil edilmiştir ve bu kavram bağlamında temsil araştırması yapılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede Kürt filmlerinin etkin bir konumda bulunduğu Türkiye'de üretilen filmlerde Türk (kimliği) karakter temsillerini incelemek ve tartışmak, bu çalışmanın birinci amacı olmuştur. Bu sebeple Türkiye'de çekilen beş Kürt filmi örneği ayrıntılı bir şekilde çözümlenerek, Türk karakterlerinin Kürt filmlerindeki temsilleri üzerine bir sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte bazı alt amaçlar da oluşturulmuştur. Bu çerçevede filmlerde genel bir anlatı izleği var olup olmadığı da tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu sinemanın ulus-aşırı ve ulusal sinema yönleri de tartışılmış ve bu iki eksen etrafında Kürt filmleri konumlandırılmaya çalışılmıştır. National cinemas has evolved to a controversial situation under the influence of globalisation. Among other reasons, the most conspicuous reason of this situation is the emergence of minor cinematic practices which relies on the context of transnational. `Kurdish Films` which has emerged in 2000s in different regions is a cinematic practice having both transnational and national charecteristics. The main course of this study is to reach more information and data about this practice which is academically studied for only a number of times. Due to the fact that this cinema is called with an ethnic identity; the study is thought to be a representational research. In this sense, the notion of multiculturalism is included in the study because of its multicultural structure and a representative research is carried out in the context of this notion. Within this framework, studying and discussing Turkish characters in the movies which were produced in Turkey where Kurdish movies are in an effective position is the main purpose of this study. For this reason, it is aimed to reach a conclusion over the representations of Turkish characters in Kurdish cinema by a detailed analysis of five different movies shot in Turkey. Along with this aim, there are also sub-aims. Within this framework, ıt is attempted to determine whether there is a narrative path in the movies. In addition to what has been mentioned so far, this cinema's transnational and national sides are discussed and around these two aspects, Kurdish cinema is tried to be placed.
Collections