Strategic analysis of İntem Triko
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Küreselleşme, artan rekabet ve beraberinde gelen fiyat baskısı, Türk ekonomisinin liberalleşmesi Türk Hazır Giyim firmalarını İnsan Kaynaklan, İmalat ve Pazarlama alanlarında büyük çaplı yeniden yapılanmalara doğru zorlamaktadır. Dünya Hazır Giyim ticareti incelendiğinde gelişmiş ülkelerin toplam ithalatın %81 ini ve toplam ithalatın da %27 sini gerçekleştirdikleri görülmektedir. Avrupa Topluluğu (%36), ABD (%30) ve Japonya (%10) dünyanın en büyük üç pazarı konumundadır. Türk Hazır Giyim ihracaau 1980lerin başından günümüze dek büyük artış göstermiştir. Bu büyümede Türkiye'deki iş gücünün Avrupa ülkelerine oranla ucuz olması önemli rol oynamıştır, ancak bu avantaj düşük verimlilik düzeyi yüzünden etkisini koruyamamaktadır. Küresel pazar hızlı bir değişim göstermektedir. 21. yüzyılın başardı şirketleri kendi organizasyonları ve onları çevreleyen pazar arasında sıkı uyum kurabilen şirketler olacaktır. Bu hızla değişen pazarda sağlıklı bir büyüme gösterebilmek ve küresel bir şirket olabilmek için İntem Triko, kısa vadede verimli imalat yapabilme yeteneğini geliştirmelidir. İntem Triko esnek bir organizasyon haline gelmelidir. Müşteriler gittikçe daha fazla standard dışı özel ürünler talep etmektedirler. Üretim süreleri kısalmakta ve model basma istenen adetler azalmaktadır. Tüm bu değişiklikler İntem Triko'nun kendini diğer şirketlerden farklılaştırabilmesi için bir firsat olarak da değerlendirilebilir.İntem Triko mevcut pazarlarını geliştirmelidir. Avrupa Topluluğu pazarı gittikçe daha zorlu ve rekabetçi olmaktadır. İntem iç piyasayı ve Türki Cumhuriyetler gibi gelişen pazarları da göz önünde bulundurmalıdır. vı ABSTRACT Globalization, increasing competition and thus increasing price pressure, liberalization of Turkish economy are pushing Turkish apparel companies through major restructuring in major areas like HR philosophy, manufacturing, and marketing. Developed countries import 81% of total apparel imports and export 27% of total world apparel exports. EU (36%), USA (30%) and Japan (10%) are the three biggest markets in the world. Turkey's apparel exports have increased significantly since 1980s. Turkey's low labor cost compared to EU countries helped substantially in the growth, however this advantage is vastly diminished by low productivity. The global market place is changing rapidly. The survivals of the 21st century will be those who adopt a tight fit between the environment and their organization. Intern Triko, to grow healthily and become a global player in this rapidly changing environment should, in the short run, be a defender company. Strategically Intern should position herself on manufacturing along the value chain. However, in the mid run objective should be becoming an analyzer company. Intern Triko should become a flexible organization. Customers are demanding more and more customized products. Lead times are becoming shorter and quantities per style are decreasing. This vast change can be an opportunity for inIntern to differentiate from other defender companies, and shift to an analyzer strategy. Intern Triko should improve market access. EU market is becoming tougher and more competitive each year. Intern should consider local market and emerging markets like Turkic republics. IV
Collections