Okul öncesi dönem din eğitimi (İslam dini) programlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi Türkiye ve Amerika örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Türkiye'de 2014 yılından beri uygulanmakta olan Diyanet İşleri Başkanlığı Kur'an Kursu Öğretim Programı (4-6 Yaş Grubu) ile Amerika'da yaşayan Müslümanlar tarafından 1993 yılından beri uygulanan IQRA Vakfı Okul Öncesi İslam Dini Eğitimi Programı (IQRA Kindergarten Islamic Curriculum) mukayeseli olarak incelenmiştir. Araştırmada mukayese kriteri olarak program geliştirmenin dört temel unsuru olan amaçlar, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve değerlendirme kavramları temel alınmıştır. Araştırma karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından olan yatay yaklaşım temel alınarak planlanmıştır. Araştırma yöntemi olarak ise nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, programlarda belirlenen öğrenme alanlarının, içeriklerin ve değerlendirme süreçlerinin farklılık arz ettiği tespit edilmiştir. Programların içeriklerinde yer alan en önemli farklılık IQRA Vakfı'nın programında Kur'an okuma öğretimine yer verilmezken Diyanet İşleri Başkanlığı'nın programının Kur'an okumanın öğretimini esas alarak yapılandırılmış olmasıdır. Son olarak her iki programın da kazanımlarının büyük çoğunluğunun bilişsel alanın bilgi düzeyine göre hazırlandığı ve iki programın da bilgi temelli bir erken çocukluk din eğitimini esas aldığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Erken Çocukluk Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim, Dini Gelişim, Okul Öncesi Din Eğitimi, Karşılaştırmalı Eğitim, Öğretim Programı In this research, Quran Course Curriculum for 4-6 Years of Turkish Directorate of Religious Affairs that is used in Turkey since 2014 and IQRA Foundation's Preschool Islamic Educational Currciulum which is used in USA by Muslims who lived in USA since 1993 were examined by comparison. In this research, four core elements of program development which are aims, content, teaching-learning process and evaluation were used as comparison criterias. The research was planned based on horizontal approach that is one of the approaches of comparative education science. Document review method that is one of the qualitative research methods was used as research method and data collection tool. According to the results of research, it is located that there are differences among the curriculums in terms of learning domains, content and evaluation processes. The most important difference in contents of curriculums is that while it is not included teaching of Quran reading in IQRA Foundation's curriculum, Turkish Religious Affairs's curriculum is structured based on teaching of Quran reading. Lastly, it is located that the great majority of objectives of both curriculums was planned according to knowledge level of cognitive domain and both curriculums are based on knowledge based early childhood religious education.Keywords: Early Childhood Education, Preschool Education, Religious Development, Preschool Religious Education, Comparative Education, Currciulum
Collections