The effects of implicit intelligence theory, achievement goal orientation and performance expectations on goal importance and goal appropriateness
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Burada yer alan çalışma, yöneticilerin örtülü zeka inanışları, amaca yönelimleri ve performansbeklentileri ile yöneticilerin çalışanlarına hangi hedef çeşitlerini en uygun bulduklarıarasındaki ilişkiyi incelemektedir. Katılımcılar değişik şirket ve iş departmanlarından olmaküzere, 192 çalışandan oluşmaktadır. Veriler internette yer alan, kişilerin kendilerinindoldurduğu anket üzerinden toplanmıştır. Tekrarlı ölçümler varyans analizleri, yöneticilerinörtülü zeka teorilerinin ve amaca yönelimlerinin hedef tiplerine verdikleri önem üzerindeetkisi olmadığını göstermiştir. Çalışanından yüksek performans beklentisi olan yöneticilerçalışanı için zor hedefleri en uygun bulurken, çalışanından düşük performans beklentisi olanyöneticiler çalışanı için kolay hedefleri en uygun bulmuştur. Örtülü zeka teorisinin ve amacayönelimin, performans beklentileri ve hedef çeşidi uygunluğu arasındaki ilişkide biçimleyicideğişkenler olarak bir etkilerinin olmadığı bulunmuştur. Bu sonuç, hedef belirleme sırasındayöneticilerin kişisel inanışlarını çalışanlarına yansıtmadığını, onun yerine çalışanları için olanperformans beklentilerinin etkili olduğunu göstermiştir. Çalışmanın yayına ve uygulamayayönelik katkıları tartışılmıştır.Anahtar sözcükler: Örtülü zeka teorisi, amaca yönelim, performans beklentisi, hedefuygunluğu, hedef önemi. The present study examined the relationship between managers? implicit intelligencetheories, performance expectations and achievement goal orientations on the one hand,and the kinds of goals that they find more appropriate to assign to subordinates, on theother. Participants consisted of 192 employees from different companies anddepartments. Data were collected through a web-based self-administered questionnaire.Repeated-subjects analyses of variance revealed that managers? implicit intelligencetheory and their achievement goal orientations did not have any effect on the perceivedimportance of goal types. Managers who have high performance expectation of asubordinate found challenging goals, whereas managers who have low performanceexpectation of a subordinate found easy goals as more appropriate to assign to thesubordinate. The effect of both implicit intelligence theory and achievement goalorientation as a moderator in the relationship between performance expectations and theappropriateness of goal kinds was not found. That is, managers did not project theirpersonal beliefs to their subordinates during goal assignment; instead they relied onperformance expectations for their subordinates. Contributions of the present study to theliterature and practice were discussed.Keywords: Implicit intelligence theory, achievement goal orientation, performanceexpectations, goal appropriateness, goal importance.
Collections