Melchior Lorichs: An artist in the Ottoman Empire in the age of Süleyman the magnificent
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Melchior Lorichs'in hayatını ve onun Osmanlı İmparatorluğu hakkındaki çalışmalarını inceler. Melchior Lorichs Osmanlı İmparatorluğu'na 1555 yılında Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu elçisi Busbecq liderliğindeki heyetle gelmiş bir Danimarkalı sanatçıdır. Sanat stili Osmanlı İmparatorluğu'na gelmeden önceki gezileri sırasında Avrupalı sanatçılardan etkilenmiştir. Objeleri yansıtışındaki detaylı işçilik onu Osmanlı İmparatorluğu tarihçileri için çok değerli kılar. Bugün onun panoraması ve Kanuni Sultan Süleyman portresi eşsiz oldukları için sıkça kullanılır ve bilinir. Bu eserlere ek olarak, birçok yapı çiziminde bulunmuş, bunların arasında Eski Fatih Camisi ve Çemberlitaş Sütunu'nun tabanı da vardır. Bu iki eser bugüne kadar değişmiş ve orijinal halleri kalmamıştır. Ne yazık ki Melchior Lorichs yaşamı boyunca, Osmanlı İmparatorluğu hakkındaki çizimlerinin hepsini yayınlayamamıştır. Soldan Soleyman Turkischen Khaysers? whare und eigendtliche contrafectung und bildtnuss adında bir kitap yayınlatabilmiştir, bu kitabında son kopyası da İkinci Dünya Savaşında yok olmuştur. Ölümünden sonra, ne şanstır ki, çizimleri 1626'da tekrardan Wolgerissene und geschnittene Figuren isminde bir kitap halinde basılmıştır. Bu tezin amacı, basılan bu kitaptaki bir grup resimi ve ilk kitabından geride kalan bir kısım resimi incelemektir. Tez aynı zamanda o günlerin sosyal ve politik arkaplanının anlaşılması için Melchior Lorichs'nin ziyaretine kadar olan Avrupa'yla ilişkilerinin özetini. Şu an yok olmuş anıtların tekrar inşağısı için Melchior Lorichs'in mimari ve antik eser çizimlerinin kullanımıda tartışır. This thesis examines the life of Melchior Lorichs and his works depicting the Ottoman Empire. Melchior Lorichs was a Danish artist who came to the Ottoman Empire with the embassy delegation of the Holy Roman Empire, led by ambassador Busbecq in 1555. His detailed drawings about the Ottoman Empire make him invaluable for historians and art historians. Today, his panorama of Constantinople and his portrait of Süleyman the Magnificent are widely known and used. In addition, his drawings of several buildings and monuments such as the Old Fatih Mosque and the Base of the Column of Constantine are used as documents for these buildings which have not survived. Unfortunately Melchior Lorichs was not able to publish all of his drawings about the Ottoman Empire during his lifetime. He published a book called: Soldan Soleyman Turkischen Khaysers? whare und eigendtliche contrafectung und bildtnuss, the last copy of which was destroyed during the World War II. Fortunately his drawings were used after his death and in 1626 a book containing his drawings was published entitled Wolgerissene und geschnittene Figuren. It is the aim of this thesis to analyze a group of the drawings from this book and some, which have survived, from his first book. The thesis also includes a summary of interactions with Europe to the time of his visit in order to give the social and political background of the period. The usage of Melchior Lorichs?s studies of architecture and antiquities are discussed in view of reconstructing lost monuments.
Collections