Home –based women employment:The case of İstanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de kadınların işgücüne katılımı gelişmiş ülkelere göre oldukça düşüktür. Kadınların iş hayatına katılımını engelleyen faktörler arasında toplumsal cinsiyet rolleri ve aile içi sorumluluklarının fazla olması ön plana çıkmaktadır. Kayıtlı çalışma hayatının dışında kalan kadınların bir kısmı kayıt dışı sektörlerde çalışmaktadır. Son yıllarda kayıtdışı sektörler arasında ev eksenli işlerde çalışan kadın sayısında bir artış görülmektedir. Bu tür işler kadınların hem gelir elde etmesine hem de ailelerini ihmal etmeden sosyalleşmesine imkân tanımaktadır.Bu araştırma, ev eksenli ürün pazarlaması yapan 150 kadın üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre kadınların büyük bir kısmı bu işi aile ve ev sorumluluklarını ihmal etmemesi nedeniyle yapmaktadır. Bununla birlikte kadınlar, ev eksenli ürün pazarlamasını bir meslek olarak görmeye başladıkları bu işi meslek olarak ele almaya başladıkları anda aile ve iş çatışması yaşamaya başlamaktadır. Bu durum kadınların gerçekleştirmiş oldukları faaliyetlerden duydukları memnuniyet ve tatmin düzeylerini etkilemektedir. Bu araştırma bize Türkiye'de toplumsal cinsiyet rollerinin ev eksenli işlerde dahi kendini gösterdiğini ispatlamaktadır. Kadınlar aile ve çocuk nedeniyle ev eksenli işleri gelir getirici bir iş olarak görmekten ziyade şahsi ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir iş olarak algılamaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Kadın istihdamı, enformel sektör, ev eksenli işler, iş ve aile çatışması, iş tatmin The participation of women in the labor force in Turkey is very low compared to developed countries. Among the other factors, gender roles and greater family responsibilities are the main reasons that hinder women's participation in working life. Some of women, who have remained outside registered work, perform their work in the informal sector. Thus, among the informal sectors, the number of women has been increased in home-based work, in recent years. This kind of work provides women with opportunity to obtain income and makes it possible to socialize without neglecting their families.This research was conducted on 150 women engaged in home-based product marketing. According to the survey, a majority of the women do this job in order to do not neglect family and household responsibilities. At the same time, women have begun to consider the home-based product marketing as a profession, and as soon as they did so, they have started to experience the work and family conflict. In this case, it affects the level of women's pleasure and satisfaction from the performing activities. This study proves the existence of gender roles in Turkey, even in home-based work. Women perceive home-based work as a way to meet their personal needs, not only to earn income for family and children.Keywords: Women's employment, the informal sector, home-based work, work and family conflict, job satisfaction
Collections