Gentrification, cosmopolitanism, and consumption in the Beyoğlu district: A case study of metropolitan habitus
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Beyoğlu'nda yaşayan soylulaştırıcıların metropolitan habitusunu incelemektedir. Beyoğlu çok-kültürlü bir hayat tarzı merkezidir. Canlı bir kültürel hayata ve heterojen bir toplumsal yapıya sahiptir. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri ve temel olarak otuzaltı soylulaştırıcıyla gerçekleştirilen derinlemesine mülakatlar kullanılmıştır. Beyoğlu'ndaki soylulaştırıcılar Türkiye'deki eğitimli yeni orta sınıfın bir parçasıdır. Bu grup yüksek kültürel sermayeye sahiptir ve ağırlıklı olarak sosyal ve kültürel iş kollarında çalışmaktadır. Bu çalışmada amaçlanan söz konusu grubun metropolitan habitusunu çalışarak kimlik, mekân ve tüketim arasındaki ilişkiyi anlamaktır. Soylulaştırma habitusunun analizi birbiriyle ilişkili üç bölümde gerçekleştirilmiştir. İlk olarak, soylulaştırıcıların kimlik kurgularındaki mekân temelli stratejileri ortaya koymak için, bu grubun Beyoğlu'nda yaşama sebepleri ve Beyoğlu'na yükledikleri anlamlar sunulmuştur. İkinci olarak soylulaştırıcıların Beyoğlu'ndaki çeşitliliğe dair algıları ve bu çeşitlilikle kurdukları ilişkiler tartışılmıştır. Üçüncü olarak soylulaştırıcıların beğenileri, hayat tarzları ve tüketim alışkanlıkları ortaya konmuştur. Çalışmanın temel iddiası, bir tüketim pratiği ve mekâna ilişkin bir estetik deneyim olarak Beyoğlu'nda yaşamanın, kozmopolit bir tavrı yansıttığı ve soylulaştırıcılar için kültürel sermaye ve toplumsal ayrımlarını sergilemenin bir yolu olduğudur. Farklılığa açık olmayı ve ilgi duymayı içeren kozmopolit tavrın sınırları ve sorunlu yanları da bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında bunlar da tartışılmıştır. Bu çalışma soylulaştırma, yeni orta sınıf, beğenilerin toplumsal organizasyonu ve tüketim alanlarındaki literatürlere katkı yapmayı amaçlamaktadır. This study explores the metropolitan habitus of gentrifiers in Istanbul?s urban core, Beyoğlu which is a cosmopolitan lifestyle center having a dynamic cultural life and a heterogeneous social composition. The study is based on qualitative research methods and mainly uses the in-depth interviews conducted with thirty-six gentrifiers. The gentrifiers in Beyoğlu who are a high-cultural-capital group, are mostly employed in social and cultural professions. Through studying their metropolitan habitus I attempt to delineate the interplay of identity, space and consumption for this educated new middle class population. The analysis of the gentrification habitus is conducted in three interrelated parts. First, the motives for gentrification and the meanings associated with Beyoğlu are presented in order to reflect gentrifiers? place-based strategies for identity construction. Secondly, their perceptions of and interactions with diversity are discussed. Thirdly, gentrifiers? taste, lifestyle, and consumption patterns are explored. The main argument of the study is that living in Beyoğlu which pertains to a form of consumption and an aesthetic experience in relation to space, reflects a cosmopolitan attitude. This is a way to articulate cultural capital and social distinction for the Beyoğlu gentrifiers. The cosmopolitan attitude indicating an openness to and interest in difference has limits and paradoxical aspects which are also discussed within the scope of this study. This study aims to contribute to the literatures on gentrification, the new middle class, social organization of taste, and consumption.
Collections