Çinili Köşk, Nihat Kolaşın koleksiyonundan geç orta çağ seramikleri: Port Saint Symeon Sgraffito ve Champlevé örnekler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı kökenleri belirsiz orta çağ kaselerinden oluşan Nihat Kolaşın Koleksiyonu'ndan seçilmiş seramikleri tanıtmak ve değerlendirmektir. Bu objelerin seçimi bezeme özeliklerine göre yapılmıştır. Port Saint Symeon ile benzerlik gösteren ve belirli bir champlevé ve sgraffito bezeme tekniği içeren kaseler incelenmiştir. Bu kaseler, hamur rengi, biçim, bezeme tekniği gibi ortak özelliklerine göre sınıflandırılarak kataloglanmıştır. Müze koleksiyonlarında bulunan ve arkeolojik kazılardan gelen örneklerle karşılaştırılarak, kaselerin üretildiği tarih ve coğrafya konusunda öneriler getirlimiştir. Buluntu yerlerinin bilinmemesi bu değerlendirmeyi kısıtlamıştır. Öte yandan stratigrafik kanıtların bulunmaması tarihlemenin kesinliğini azaltmaktadır. Her ne kadar varsayım olarak kalsa da, kaselerin geç orta çağ toplumundaki işlevlerini ve simgesel göndermelerini anlamak adına, seramikler antropolojik açıdan değerlendirilmiştir. Ort Çağ seramik araştırmalarına çok az çalışılmış bir koleksiyonun katalog ve değerlendirme aracığılıyla tanıtıldığı bu çalışmanın, alana katkı sağlayacağı umulmaktadır. The present study aimed to introduce and interpret a selection of ceramics from the Nihat Kolaşın Collection composed of unprovenanced medieval pottery pieces. The selection of the objects was made according to their decorative attributes. Vessels that bore similarities with Port Saint Symeon and vessels that displayed a certain type of champlevé and sgraffito decoration were examined. These vessels were classified in a catalogue according to their common features (clay color, shapes, decoration techniques). Through the comparative analysis with similar ceramics from museum collections and from archeological digs, these objects were attributed to chronological and spatial frames. The absence of context presented some limitations in the evaluation of these objects, for example, given the lack of stratigraphic evidence, date attributions were subsequently less precise. Although the analysis remained in a hypothetical stage, the ceramic vessels were also interpreted with an anthropological approach in order to observe issues related to their function and symbolic meaning within the Late Medieval society. This work hopes to contribute in the field of medieval ceramic research by introducing and interpreting, through a catalogue and an analysis, an almost unknown ceramic collection.
Collections