The representation of cultural heritage in the print media of Turkey: Hasankeyf between 2000-2009
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, tehlike altındaki arkeolojik bir alanı vaka analizi olarak bunu ele alan gazete haberlerini inceleyerek Türkiye'deki kültürel miras algısını ve medyanın bunun üzerine etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Vaka analizi olarak kullanılan arkeolojik alan ise, Ilısu Baraj Gölü altında kalma tehlikesi bulunan Hasankeyf'tir. Bu çalışmanın esas amacı, baraj projesinin başlangıcından itibaren Hasankeyf'in yazılı basılı tarafından temsil edilişini ve zaman içinde bu temsilin nasıl değiştiğini göstermektir. Tartışılan konuya zemin hazırlamak açısından, tez kapsamında Geç Osmanlı döneminden günümüze kadarki süreçte kültürel miras algısı, arkeolojinin yeri ve kültürel miras alanındaki devlet politikaları tartışılmıştır. Araştırmak üzere seçilen gazetelerin Hasankeyf temsilinin analizi için nitel ve nicel içerik analizi uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Cumhuriyet, Radikal, Sabah, ve Zaman gazetelerinin 2000?2009 yılları arasında yayınlanmış Hasankeyf haberleri oluşturmaktadır. Yapılan araştırma, Türkiye'de çalışılmamış bir konu olan kültürel mirasın gazete haberlerindeki içeriğini işlemesi açısından bir ilk özelliğini taşımaktadır. Sonuç olarak, yapılan araştırma göstermiştir ki Türkiye'deki haber medyasının 2000?2009 yılları arasında Hasankeyf'i ele alışı, alanın bilinirliğini artırıp ve konunun gündemde kalmasını sağlamıştır. Ayrıca, yapılan çalışmanın buluntularına göre seçilen gazetelerin Hasankeyf'i haber yapma sıklığı ve içerik konusunda farklılıklar bulunmaktadır.Anahtar Sözcükler: kültürel miras algısı, Türk basını, Hasankeyf, Ilısu Baraj Projesi, kültürel politikalar. This study examines the position of media and its impact on cultural heritage perception in Turkey, by using an archaeological site in danger as a case study and analyzing the relevant newspaper coverage. The site in question is Hasankeyf which is in danger of being submerged in the Ilısu Dam Project?s reservoir lake. The main point is to see how Hasankeyf has been represented after the initiation of the dam project and how the attitude of the print media changed over time. As a background, the thesis also discusses the cultural heritage perception and the position of archaeology in Turkey, starting from the Late Ottoman era until contemporary times, as well as state policies towards cultural heritage. Qualitative and quantitative content analysis has been conducted in order to explore selected Turkish newspapers? representation of Hasankeyf. The data used in this thesis consists of the relevant coverage in four Turkish newspapers: Cumhuriyet, Radikal, Sabah, and Zaman, from 2000 to 2009. The content of the news coverage on cultural heritage in Turkey is an understudied topic, and this thesis serves as the first study to address the issue. It shows that the coverage of Hasankeyf in the Turkish news media has created publicity and kept the issue on the agenda between 2000 and 2009. However, the results also prove that there are differences among the Hasankeyf coverage in the selected newspapers in terms of both content and news coverage frequency.Keywords: cultural heritage perception, Turkish press, Hasankeyf, the Ilısu Dam Project, cultural policies.
Collections