Show simple item record

dc.contributor.advisorRankin, Bruce
dc.contributor.authorErarslan, Ayşe Burçin
dc.date.accessioned2020-12-08T07:57:01Z
dc.date.available2020-12-08T07:57:01Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/169556
dc.description.abstractİstanbul'un biri düşük sosyoekonomik düzeye, diğeri yüksek sosyoekonomik düzeye sahip iki mahallesinden seçilen kız okulları ve karma okullarda lise son sınıfta okuyan 295 kız öğrenci ile yapılan bu araştırma, cinsiyet rollerinin nasıl toplumsallaştığı sorusuna cevap aramaktadır. Her mahalleden iki tür okul (bir kız okulu, bir karma okul) seçilerek toplamda dört okul incelenmiştir. Okul türü ile cinsiyet rolleri toplumsallaşması arasındaki ilişki karma metot yöntemiyle incelenmiş olup, okul düzeyi faktörlerin ve sosyoekonomik statünün gençlerin iş, aile ve toplumsal hayata dair cinsiyet rolü tutumları ve beklentileri üzerindeki etkisi belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis study examined gender socialization of 295 female high school seniors in single-sex and coeducational high schools located in two Istanbul neighborhoods, a low socioeconomic (SES) neighborhood and a high SES neighborhood. One school of each type was selected from each neighborhood for a total of four schools. The relationship between the type of school and gender socialization was investigated through a mixed method approach, with a particular focus on the impact of gender composition of schools, school environments and SES on senior students? gender-role attitudes and future expectations in family, work, and social life settings.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleThe impact of school-level factors on gender socialization of adolescents in single-sex and coeducational high schools in Istanbul: Gender role attitudes and expectations
dc.title.alternativeİstanbul'daki kız okulları ve karma okullarda okul düzeyi faktörlerin gençlerin cinsiyet rolü toplumsallaşması üzerine etkileri: Rol tutumları ve beklentileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid418930
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449698
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess