Visitor of art museums: A comparative study of the Pera Museum in Istanbul and the Peggy Guggenheim Collection in Venice
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ?Sanat müzesi ziyaretçisi kimdir??, ?Dünyada ve Türkiyede sanat müzesi ziyaretçisi kimdir??, ?Bunlar nasıl farklıdırlar??, ?Neden farklıdırlar??, ?Kültür politikalarının müze ziyaretçisi üzerindeki etkisi nedir?? ve ?Son zamanlarda Türkiyede neden bu kadar fazla müze açılmaktadır? ? sorularına cevap bulmak amacıyla başladı. Bu ve bunun benzeri soruları cevaplayabilmek için, bu incelemede iki özel müzenin, İstanbul'daki Pera Müzesi ve Venedik'teki Peggy Guggenheim Müzesi'nin ziyaretçi kitleleri karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. Bu çalışma, yukarıdakiler ve benzeri birçok başka soruyu da cevaplar sunmaktadır. Sonuçlara göre, Türk sanat müzesi ziyaretçisi dünyadaki sanat müzesi ziyaretçisiyle birçok ortak noktayı taşımakta, ancak demografik özellikler, kültürel regülasyonlar, ekonomik ve diğer artı değerler, gibi bir çok yerel faktörün de kültürel faaliyetlere katılım üzerinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. Sonuçlara göre en önemli demografik göstergeler cinsiyet ve eğitim seviyesi olarak bulunmuştur. Birlikte varolan, ancak farklı ziyaretçi gruplarının tespit edilmiş olması, elit bir ziyaretçi kitlesinden ziyade, çeşitlenen bir ziyaretçi kitlesine kanıt oluşturmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde, müzeleri kâr amacı gütmeyen kurumlar olarak yöneten güçleri anlayabilmek amacıyla, incelemenin hedefi, geçerliliği ve değeri üzerine odaklanılmaktadır. İkinci bölümde, müzelerin kültürel ekonomisiyle ilgili teoriler özetlenmektedir. Üçüncü kısım, ziyaretçi kitlelerinin analizi, karşılaştırması ve müze yönetimi için geçerli sentez ve sonuçları içeren ana tartışmadan oluşturmaktadır. Son bölümde ise ziyaretçilerin bir müzeden ne bekleyebileceğine ışık tutabilecek, kurumların kısa bir (SWOT) analizi sunulmaktadır. This study started with the aim to answer questions such as ?Who is the art museum visitor??, ?Who are the art museum visitors in the world and in Turkey??, ?How do they differ??, ?Why do they differ??, ?What effect do cultural policies have on the audiences of art museums?? and ?Why are there so many museums opening recently in Turkey??. To answer these questions and many related ones, in this study a comparative analysis of the audiences of two private art museums, the Pera Museum in Istanbul and the Peggy Guggenheim Collection in Venice, is presented. The study answers these questions and many related ones. The results show that the Turkish visitor share similarities with the art museum visitor in the world, but many local factors such as demographics, cultural regulations, economic and other types of surplus such as time, also have considerable effect on cultural attendance. The most important demographics indicators are gender and education. Co-existing and different visitor segments were identified, which are evidence for a diversifying visitor base rather than completely elite audience. The first part focuses on the aims, the value and validity of the study in order to understand the forces governing art museums as members of the non-profit sector. The second part summarizes the theoretical background valid for the cultural economics of the museums. The third part is an analysis of the audiences, compares them and offers synthesis and results valid for museum management. The last part deals with a brief Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats (SWOT) analysis of the institutions, whose content provides insights on what museum audiences might expect from an art museum.
Collections