The association between learning organization characteristics in human resources management practices of multinational corporations in Turkey, employee attitudes and hr responsiveness
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, çok uluslu firmaların insan kaynakları uygulamalarında kullanılan öğrenen kurum özelliklerinin çalışan tutumları ve insan kaynaklarının duyarlılığı ile ilişkisini incelemektedir. İnsan Kaynaklarının çalışanların ihtiyaçlarına ve beklentilerine duyarlılığı ile çalışan tutumları arasındaki ilişki de ayrıca incelenmiştir. Bu çalışmada, öğrenen kurum olma özellikleri, İnsan Kaynakları uygulamalarında Türkiye ofisinin söz sahibi olması, merkez ofis ile bilgi transferi yapması ve bağımsız karar alması olarak belirtilmiştir. Çalışan tutumları ise çalışanların insan kaynakları uygulamalarından memnuniyeti, kurumsal özdeşleştirme ve işten ayrılma niyeti olarak belirtilmiştir. Veriler, Türkiye'de faaliyet gösteren yirmi üç çok uluslu firmadan (her firmadan bir insan kaynakları müdürü/direktörü ve farklı sayılarda çalışan) elde edilmiştir. Merkez ofis ve Türkiye Ofisi arasındaki bilgi transferinin yapılması, çalışanların, insan kaynakları uygulamalarını ihtiyaç ve beklentilerine cevap verecek şekilde algıladıkları bulunmuştur. Ayrıca, insan kaynaklarının çalışanların ihtiyaç ve beklentilerine duyarlılığının, çalışanların insan kaynaklarından memnuniyeti ve kurumsal özdeşleştirme tutumlarını arttırdığı; işten ayrılma niyetlerini ise azalttığı doğrulanmıştır. Çalışmanın, teorik ve pratik uygulamaları tartışılmıştır. The aim of the study is to examine the association of learning organization (LO) characteristics in human resource management (HRM) practices of multinational corporations (MNCs) with employee attitudes and HR responsiveness. The association between employee attitudes and HR responsiveness was also investigated. Learning organization characteristics in HRM practices are subsidiary participation in HRM related decision making, subsidiary autonomy and knowledge transfer in HRM practices. Employee attitudes include satisfaction with HRM practices, organizational identification and turnover intention. The data gathered from twenty three MNCs (one HR manager/director and different numbers of employees from each MNC). Findings indicated that knowledge transfer between HQ and parent country in HRM practices provides local employees to perceive HR as responsive to their needs and expectations. In addition, HR responsiveness is positively associated with satisfaction with HRM practices and organizational identification, and negatively associated with turnover intention. Theoretical and practical implications of the findings are discussed.
Collections