Depictions of class in Turkish television: Comparison of original and remakes of two drama series
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, sınıfların yaşam biçimlerinin Türk televizyon dizilerinden Aşk-ı Memnu ve Yaprak Dökümü'nde nasıl gösterildiğini eski ve yeni uyarlamalarını karşılaştırmalı bir şekilde analiz ederek incelemiştir. Weber'in sosyal statü, Bourdieu'nün beğeni, alan ve habitus kavramları, Lamont'un ahlak analizleri televizyon dizilerinde sınıf oluşumlarının temsilini açıklamak için kullanılmıştır. Ek olarak, Read (2009) ve Lazzarato (2009)'un Foucault araştırmaları bu iki dizideki neoliberal gösterim ve sınıf temsili ilişkisini açıklamak için kullanılmıştır. Hipotezleri analiz etmek için içerik analizi kullanarak bu ilişki incelenmiştir. Televizyon dizilerinin neoliberal değerleri üst sınıflar için yeni bölümlerde daha fazla betimlediği ileri sürülmüştür ve bölümlerdeki alt sınıf temsillerinin neoliberal dönemdeki değişmelerden etkilenmeyeceği gösterilecektir. Ek olarak, televizyon dizilerinin yeni uyarlamaları, alt sınıf yaşam biçiminde ahlak gösterimini azaltmayacak ama üst sınıfların yaşam biçiminin gösterimini, kar maksimizasyonu, çıkar hesabı, bencillik ve apolitikleşmenin neoliberal dönemde yükselmesinden dolayı buna gore düzenleyecek. Paralel olarak, televizyon dizilerinin yeni uyarlamalarında üst sınıf gösterimlerinin artması beklenmektedir. Sonuç olarak, hipotezleri destekleyen anlamlı sonuçları sadece Aşk-ı Memnu içerisinde bulunmuştur. Yaprak Dökümü'nün literatür araştırmalarından sapmasını, onun özel anlatımı ve de yapımcıların reytingi arttırma eğilimleri üzerinden açıklanacaktır. This thesis examines how the lifestyles of different classes are portrayed in two Turkish television series,Aşk-ı Memnu and Yaprak Dökümü, through a comparative analysis of their oldand new versions. Notions of Weber?s social status, Bourdieu?s taste, habitus and field, and Lamont?s analysis of morality were employed to understand how class formations wererepresented in the TV series. In addition, Read (2009) and Lazzarato (2009)?s discussions that follow a Foucauldian analysis were used to explain the relationship between class depictions and neoliberal portrayals in two TV series. Content analysis was utilized to investigate this relationship and analyze the established hypotheses. It was argued that the new versions of the TV series would depict neoliberal values more in higher class lifestyles, and episodes that represented lower class lifestyles would not be affected by the changes in the neoliberal era. In addition, the new versions would not portray the morality of lower class lifestyles less, but adjustthe depiction of upper class lifestyles in accordance with the features of the neoliberal era, due to its promotion of profit-maximization, calculation, self-interest and depoliticization. In a parallel vein, a more extensive of upper class lifestyles was expected in the new versions of the TV series. Significant results in support of the established hypotheses were found only with regards to Aşk-ı Memnu. The ways in which Yaprak Dökümü deviates from the perused literature will bediscussed through its unique narration, and the effects of producers? aim to increase ratings.
Collections