Tax advantage vs. matching contributions in Turkey: Who benefits from the policy change in individual pension system
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk hükümeti, yurtiçi tasarrufları ve emekli tabanını arttırmak amacıyla bireysel emeklilik sisteminin (BES) finansal teşvik mekanizmasını değiştirmiştir. Önceden uygulanan vergi avantajı kötü kullanılmış ve yalnızca daha yüksek marjinal vergi oranlarına tabi olan en yüksek gelirli kesime yarar sağlamıştır. BES'te yurt genelinde 1 Ocak 2013 itibariyle yürürlüğe giren hükümet katkı payına geçiş değişikliğinin, düşük gelirli ve vergi avantajından faydalanmaya uygun olmayan kesime fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Bu araştırma, bireysel emeklilik sözleşmelerini içeren idari panel veri seti kullanarak bireysel emeklilik sistemini hane halkı perspektifinden ele almaktadır. Sisteme yeni girenlerin bileşimini ve hali hazırda sistemde olan katılımcıların teşvik değişimine katkı paylarını değiştirerek cevap verip vermediklerini incelemekteyiz. Sonuçlarımız, yeni BES katılımcılarının bileşiminin, hali hazırda sistemde olanlarınkinden farklı olduğunu göstermektedir. 2013'ün ilk çeyreğinde, daha yaşlı gruplar ve orta gelirliler gittikçe artan bir oranda sisteme katılırken, yeni katılımcıların içindeki yüksek gelirli grup yüzdesi bir önceki yıla oranla %5 puanlık bir düşüş göstermiştir. Teşvik değişimi, çoğunlukla vergi ödemeyen (vergi avantajından yararlanmak için uygun olmayan) emeklilerin ve ev kadınlarının dikkatini çekmekte başarılı olmuştur. Teşvik değişiminin yürürlüğe girmesinin, farklı gelir grupları arasında katkı seviyelerinde isteğe bağlı değişikliklerin miktarına herhangi bir etkisi bulunmadığı, ancak farklı eğitim seviyelerinden katılımcıların değişikliğe farklı oranlarda yanıt verdiği görülmüştür. Turkish government changed the financial incentive mechanism of the individual pension system (IPS) to boost domestic savings and to increase pensioner base. Previously introduced tax-advantage was poorly utilized and benefited mostly the highest income groups who are subject to a higher marginal tax rate. Coming into effect as of January 1, 2013, the nationwide incentive shift to government matching contributions in the IPS targets low income groups and those who were not eligible to benefit from tax-advantage.This research approaches the private pension systems from household's perspective by using an administrative panel data set on individually held pension contracts. We examine the composition of new entrants to the system and whether the incumbent participants respond the incentive shift by changing their contribution amount. Our results show that the composition of new participants to the IPS differs from the incumbents? in several ways. In the first quarter of 2013, older groups and middle income earners enter the system at an increasing rate, whereas the percentage of high income groups within the new participants drops significantly by 5 percentage points when compared to the same period of previous year. The policy shift is successful in attracting retirees and housewives who are mostly non-tax-payers (and were not eligible for the tax-advantage). We find that the policy's implementation does not have any impact on the amount of discretionary changes in contribution levels across different income groups, whereas the participants from different educational backgrounds responds the policy change with varying amounts.
Collections