Stereotype threat`s spillover effect on intergroup relations: How does exposure to stereotype threat in mathematics affect women`s intergroup attitudes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çok sayıda çalışma kalıp yargı tehditinin performansı düşürdüğünü gösterdiyse de, önceki araştırmalar kalıp yargı tehditinin gruplar arası tutumlara olan etkisine eğilmemiştir. Bu çalışma kalıp yargı tehditinin gruplar arası tutumlara bir etkisi olup olmadığını araştırmaktadır. Deneysel bir yöntem kullanılarak 83 kadın lisans öğrencisinden veri toplanmıştır. 35 katılımcıya sahte bir matematik testinde erkeklerin kadınlardan daha üstün performans gösterdiği söylenmiştir. 25 katılımcıya erkekler ve kadınların eşit performans gösterdiği söylenmiştir. 23 katılımcı ise kontrol grubunda deneye alınmıştır. Deneysel grubuna göre matematikte kalıp yargı tehditine maruz kaldıktan sonra, tüm katılımcılar bir matematik testi almışlardır. Ardından katılımcıların kendi gruplarındaki kişilere ve diğer gruplardaki kişilere olan tutumları ölçülmüştür. Sonuçlar göstermiştir ki, kalıp yargı tehditi bu çalışmada test performansını anlamlı olarak düşürmemiştir düşürmemiştir ya da kaygıyı anlamlı olarak artırmamıştır. Kalıp yargı tehditine maruz kalan kadınlar erkeklere karşı anlamlı olarak farklı bilişsel, duygusal, ya da davranışsal tutumlar göstermemişlerdir. Kalıp yargı tehditine maruz kalan katılımcılar kadınlara karşı farklı duygusal ya da davranışsal tutumlar göstermemişlerdir. Kalıp yargı tehditi altındaki kadınlar kontrol grubundaki kadınlara kıyasla kadınlara karşı daha olumlu bilişsel tutumlar geliştirmişlerdir. Sonuçlar ve gelecekte yapılabilecek çalışma önerileri tartışılmıştır. Although a vast amount of research demonstrates that streotype threat decreases task performance, previous research has not focused on the effects of threat on intergroup attitudes. The present study tests whether stereotype threat has an effect on intergroup attitudes. Using an experimental design, data were collected from 83 undergraduate female students. 35 participants were told men outperformed women in a bogus math test, 25 were told women and men performed equally, and 23 were in the control group. After exposure to stereotype threat of mathematical ability, all participants took a math test and their ingroup and outgroup attitudes were measured. Results revealed that stereotype threat did not decrease test performance or increase anxiety significantly in the present sample. Women exposed to threat did not demonstrate significantly different scores of cognitive, affective, and behavioral attitudes toward men. Participants under threat did not demonstrate different affective or behavioral attitudes toward women. Participants under threat demonstrated more positive cognitive attitudes toward women compared to participants in the control group. Implications and future directions are discussed.
Collections