Üniversite çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışı, iş tatmini ve iş performansının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanları ve idari personelin örgütsel vatandaşlık davranışı, iş tatmini ve iş performansı düzeylerinin belirlenmesi ve bunlar arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Kesitsel, tanımlayıcı ve çıkarımsal nitelikteki bu araştırmada örneklem rasgele seçilmiştir. Veriler anket formu ile toplanmıştır. Eksiksiz olarak yanıt verilen 254 anket değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizi; SPSS 22.0 for Windows paket programında %95 güvenle yapıldı. Katılımcıların %38,2'nin öğretim elemanı ve % 61,8'nin idari personel olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların ÖVD davranışları incelendiğinde; yardımseverlik çok yüksek, vicdanlılık, centilmenlik ve genel ÖVD yüksek ve nezaket davranışları orta; İTÖ incelendiğinde; dışsal iş tatmini, içsel iş tatmini, işin kendisi ve genel İTÖ yüksek; İPA incelendiğinde ise; işte yeterlilik ve uyum, işi benimseme ve genel İPA çok yüksek düzeyde bulunmuştur. Katılımcıların cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim, mesleki deneyim, unvan, kurumda çalışma süresi, çalışılan birim, çalışma statüsü, öğretim elemanı olması, mesleki çalışma alanına göre, ÖVD, İTÖ ve İPA arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu. Sonuç olarak demografik özelliklere göre katılımcıların ÖVD, İTÖ ve İPA değişmektedir. The aimed of this study, determining the level of organizational citizenship behavior, job satisfaction and job performance of employees and determining the level of business performance and to reveal the relationship between them. Cross-sectional, descriptive and deductive nature of this research, the sample was selected randomly. Data was collected with the questionnaire form. A total of 254 questionnaires, which were filled completely, were evaluated. Data was analyzed with the SPSS 22.0 statistics software package with 95% confidence. Among the participants, it was determined 38.2'% were teaching staff and 61.8% were administrative staff. When analyzed participants organizational citizenship behaviors (OCB); helpfulness was very high, conscientiousness, gentlemen and general OCB were high, courtesies were modarete; When analyzed Minnesota job satisfactions (MJS); external job satisfaction, internal job satisfaction, the work itself and general MJS were high. When analyzed business performance perception (BPP); adequacy work and compliance, adopt work and general BPP were very high. Among the participants, there were a statistically significant difference between OCB, MJS and BPP according to participants' gender, marital status, age, education, professional experience, title, uptime in the institution, work unit, work status, to be an instructor, professional work space. As a result, according to the demographic characteristics, it changed OCB, MJS and BPP of participants.
Collections