Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinde duygusal zeka ile meslek algısı ilişkisine yönelik bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; Kırklareli Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka ve meslek algıları arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı ve gerçekleşti. Araştırmanın evrenini Kırklareli Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 949 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında; öğrencilerin sosyo demografik özelliklerini içeren bir anket formu, Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği ve Meslek Algısı Ölçeği kullanıldı. Verilerin analizi; SPSS 18.0 for Windows paket programında %95 güvenle yapıldı. Elde edilen veriler sonucunda, öğrencilerin yaş ortalamasının 20,11+1,65 olduğu, %82,3'nün kız öğrenci ve %17,7'sinin erkek öğrenciden olduğu saptandı. Öğrencilerin duygusal zeka toplam puan ortalaması 134,2±29,9, meslek algısı toplam puan ortalaması 115,5±24,0 olarak bulunmuştur. Duygusal zeka toplam puan ortalaması ile meslek algısı toplam puan ortalaması arasında pozitif yönlü istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki belirlendi (r=0,710 p<0,00). Ayrıca, araştırma kapsamına alınan sağlık yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri orta, meslek algıları yüksek düzeyde olduğu, duygusal zeka alt boyutları orta düzeyde, meslek algısı alt boyutları yüksek düzeyde bir ilişki saptandı. Sonuç olarak, öğrencilerin duygusal zeka ve meslek algısını sosyo demografik özelliklerinin etkilediği belirlendi. This study is planned and applied as a determiner to analyze the relationship between perception of occupation and emotional intelligence of the students in the Health College. 949 students who are studying at Kırklareli University Health College in 2015-2016 academic year construct the universe of the research study. In order to collect the data, a questionnaire form including sociodemographic qualities of, emotional intelligence assessment scale and perception of occupation scale were used. Data was analyzed with the SPSS 18.0 statistics software package with 95% confidence. As a result of the data obtained it is determined that the age average of the students is 20,11+1,65 with %82,3 girl and %17,7 boy students. It is found that the total point average of emotional intelligence of students is 134,2±29,9 and perception of occupation total point average is 115,5±24,0, There appeared statistically meaningful relationship in a positive direction between total emotional intelligence point average and occupation perception total point average (r=0,710 p<0,00). Also, it is seen that the students of the Health College in the scope of research have medium level of emotional intelligence and high level of perception of occupation and sub-dimensions of emotional intelligence are on the medium level, sub-dimensions of perception of occupation is on the high level. As a result, it was determined that sociodemographic characteristics of the students have an influence on emotional intelligence and perception of occupation.
Collections