Mindset, future and the family: interactions between context and belief in change in predicting self-efficacy and goal orientations
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örtük zekâ ve kişilik kuramları veya inançları olarak da bilinen başarıya / başarısızlığa dair zihniyetin olumsuz olaylar karşısındaki kararlılık ve çaba gösterme ve akademik başarı gibi önemli bilişsel ve davranışsal sonuçları etkilediği bilinmektedir. Bu çalışma, başarıya / başarısızlığa dair zihniyeti pozitif ergen gelişimi çerçevesinde ele alarak, amaçlara karşı geliştirme yönelimi ve özyeterlik gibi ergenlikte olumlu gelişimi belirleyen değişkenleri nasıl yordadığını araştırmıştır. İlişkili gelişimsel sistemler teorilerinin yaklaşımını temel alarak, Kağıtçıbaşı'nın aile değişimi ve özerk-ilişkili benlik teorilerinin de ışığında, başarıya / başarısızlığa dair zihniyet ve ergenlikte olumlu gelişim değişkenleri arasındaki ilişkinin bağlamsal bir faktör olan ebeveynlik tarafından nasıl etkilendiği de araştırılmıştır. İstanbul'daki dokuz ortaokulda altıncı sınıf öğrencisi olan erken ergenlerden oluşan bir örneklemde (N=929), başarıya / başarısızlığa dair gelişime inanan bir zihniyetin amaçlarda engelleme yönelimini ve yüksek özyeterliği olumlu yordadığı bulunmuştur. Ebeveyn davranışlarının bu ilişkileri etkilediği gözlenmiştir. Bulgular Kağıtçıbaşı'nın aile değişimi ve özerk-ilişkili benlik teorileri ışığında, ilişkili gelişimsel sistemler teorileri ve pozitif ergen gelişimi teorisi çerçevesinde tartışılmaktadır. Mindset, also known as implicit intelligence and personality beliefs or theories, is known to be an important determinant of positive cognitive and behavioral outcomes, such as academic achievement and persistence in the face of negative outcomes. This study examined mindset within a positive youth development (PYD) framework, looking at how it predicted positive youth development outcomes, namely promotion goal orientation and self-efficacy. Employing a relational developmental systems theories (RDST) approach where development is assumed to be co-created through bidirectional interactions between individualcontext, and in the light of Kağıtçıbaşı's family change and autonomous-related self theories, we investigated the moderating role of parenting as a contextual factor on the relationship between mindset and PYD outcomes. In a sample of Turkish early adolescents (6th graders) from nine middle schools in Istanbul (N=929), we found that growth mindset predicted prevention-oriented goals and higher self-efficacy. Parental behaviors were significant moderators of these relationships. We discuss these findings in the light of Kağıtçıbaşı's family change and autonomous-related self theories, as well as within an RDST and a PYD framework.
Collections