Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde araç gereç ve teknoloji kullanım yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan güçlüklerden biri eğitim sürecinde yeterli ve etkili dil kaynağına ulaşılamamasıdır. Eğitim desteği amacıyla kullanılmak istenen dil materyali ya sayı olarak sınırlıdır ya da bunları tasarlayan okulların dışında erişime kapalıdır. İnternette bulunan Türkçe ders materyallerinin ise sınıflandırılmaya ve nitelik bakımından denetlenmeye gereksinimi vardır. Bu nedenle, Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi sırasında bu materyallere erişimi sağlayacak ve gerektiğinde teknolojik materyaller tasarlanabilmesi için öğretmenlere kılavuzluk edecek bir kaynağa gereksinim duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı bu doğrultuda öğretmenlere çevrimiçi ve çevrimdışı olarak kullanabilecekleri çeşitli teknolojik ders materyallerini tanıtmak ve aynı zamanda gereksinim durumunda materyal tasarlamalarını sağlayacak kapsamlı bir kılavuz oluşturmaktır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi son yıllarda artan ilgiyle birlikte gelişme gösterdiğinden üretilen ders materyalinin sayısında da artış görülmektedir. Ancak bu nicel artış beraberinde her zaman nitelik bakımından da ilerleme getirmemektedir. Bu çalışmanın diğer bir amacı da elde edilen teknolojik materyalin nitelik bakımından da denetlenebilmesine ışık tutacak bir kaynak oluşturmaktır. Türkçenin ana dil olarak ve yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılabilecek ayrıştırıcı unsurlar, eğitimde teknoloji kullanımı sırasında nelere önem verilmesi gerektiği ve teknolojik materyalin doğru kullanımının ne derece üstünlük sağlayabileceği örneklerle açıklanmıştır. Son bölümde sunulan teknoloji tabanlı örnek uygulama öneri dersleri de Bükreş Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde başarıyla işlenmiştir. One of the challenges for people who teach Turkish as a foreign language is the lack of effective language material to use since lesson materials to use for educational support in Turkish lessons are either limited in number or restricted to use out of schools. Overlapping lesson materials found on the internet need classification and quality check. Therefore, there is an immediate need for a guide to lead Turkish language teachers to reach for the materials available or to design one when needed and get help for it. The purpose of this study, therefore, is to introduce technology-based lesson materials that will be available to both online and offline users, and help create a guide to design lesson materials when needed. As there is an increasing interest in the field of Turkish language teaching, the amount of lesson materials produced recently has skyrocketed. However, this increase with the amount does not necessarily mean a higher quality of language materials to use in the field. As a result, another purpose with this study is to create a source to help with the quality check of the material that is available to language learners. The distinctive elements of language teaching as a foreign language and as a first language, features of technology-based materials to keep in mind when applied in classroom teaching, and the relation between accurate use of technological lesson materials and language success are thoroughly exemplified in this study. The lesson samples presented in the last chapter for technology-based Turkish language teaching have been successfully applied at the Department of Turkish Language and Literature, University of Bucharest.
Collections