Inclusive museums: Accessible art for people with disabilities in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması Türkiye'deki müzelerde engelli ziyaretçilere yönelik yürütülen dahil edici müze pratiklerinin analiz ve tartışmasını içermektedir. Bu konunun araştırılması Türkiye'nin 2008 yılında imzaladığı Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi'nden sonra önem kazanmış, devlet tarafından hazırlanan mevzuat ve sivil toplumun katkılarıyla beraber Türkiye'de engelli hakları ve dahil edici pratikler yeni bir anlayış elde etmiştir. Yakın zamanda yazılmış olan müzecilik ve sakatlık çalışmaları teorilerini irdeleyerek ve müze profesyonelleriyle görüşmeler düzenleyerek, bu araştırma Türkiye'deki müzelerin engellilere yönelik yaklaşımı üzerine genel bir inceleme sunmayı amaçlıyor. Bu tez müzelerin engellilere yönelik yaklaşımına dair genel bir analize ek olarak, İstanbul'daki iki tane özel müzenin engellilere yönelik programlarını araştırmakta ve bu araştırmayla beraber her müzenin uygulayabileceği erişim standartlarına bir örnek sunmaktadır. Bu çalışma uygulanabilir erişim standartları sunarak hak-temelli yaklaşımı savunan müzelere örnek bir uygulama sunmayı amaçlamaktadır. Anahtar Sözcükler: Müzeler, Engellilik, Erişilebilirlik, Yorumlama, Müzede Eğitim This thesis is an analysis and discussion of inclusive museum practices towards people with disabilities in Turkey. The exploration of this topic became crucial after Turkey's ratification of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities in 2008 due to the pressures from the civil society and the legislation by the government that led to a new understanding of disability rights and social inclusion in Turkey. By looking at the recent theories on museology and disability studies, and interviewing museum professionals, this thesis aims to present an overview of the recent approaches towards disability in museums in Turkey. In addition to this general overview, this thesis analyzes two private museums' programs for people with disabilities in Istanbul and serves as a preliminary step towards the overall process of making sure every museum is accessible for people with disabilities. This thesis contributes to the practical application of accessibility standards in museums in Turkey thatsupport a rights-based approach for this specific museum audience.Keywords: Museums, Disability, Accessibility, Social Inclusion, Interpretation, Museum Education
Collections