Turist rehberlerinin gastronomi bilgisi ve algısının tavsiye niyetine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir destinasyonun doğal, tarihi ve kültürel özelliklerini turiste tanıtacak olan kişi çoğunlukla turist rehberidir. Turist rehberleri turlarda turistlerin biyolojik ihtiyaçlarını karşılamanın yanında gastronomi deneyimine de ortak olmaktadır. Bu çalışmanın amacı turist rehberlerinin gastronomi bilgisi ve turist rehberlerinin gastronomi turizmi algılarının tavsiye niyeti üzerine etkisini tespit etmektir. Çalışmanın ilk bölümünde turist rehberliği ve gastronomi turizmi ile ilgili kavramlara, ikinci bölümünde ise araştırma değişkenlerini içeren kavramsal alt yapıya yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise alan araştırması yer almaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniği kullanılmıştır. Bu kapsamda 2017 Aralık ve 2018 Mart ayları arasında 430 turist rehberinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, yapılandırılmış anket formu ile yüz yüze ve çevrimiçi veriler toplanmıştır. Toplanan verilere SPSS 22 paket programı kullanılarak frekans, ortalama, T-Testi, ANOVA, faktör analizi ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda 3 tane değişkeni içeren bir model oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, gastronomi bilgisi ve gastronomi turizmi algısının tavsiye niyeti üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca farklılık analizleri sonucunda araştırma değişkenleri ile çalışma deneyimi, eğitim türü, eğitim durumu, çalışma şekli ve ruhsatname türü arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. The person who introduce the natural, historical and cultural features of a destination to tourists is often a tourist guide. In addition to meeting tourists' biological needs, tourist guides are also involved in the gastronomic experience. The purpose of this study is to determine the influence of the tourist guides' gastronomic knowledge and gastronomic tourism perceptions on the intention of the recommendations. In the first part of the study, concepts related to tourist guiding and gastronomic tourism, and in the second part, the conceptual infrastructure including research variables are included. In the third part of the study, field research is included. Survey technique from the quantitative research methods was used in the research. In this context, face-to-face and online data were collected from 430 tourist guides between December 2017 and March 2018, via structured survey form using easy sampling method. Frequency, mean, T-test, ANOVA, factor analysis and regression analyses were applied to the collected data using SPSS 22 package program. A model with 3 variables was created in line with the purpose of the research. As a result of the research, it was determined that the knowledge of gastronomy and gastronomy tourism affected the intention of the recommendation. Furthermore, as a result of the difference analysis, significant differences were found between research variable and working experience, type of education, education status, type of work and license type.
Collections