Öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgi düzeylerinin incelenmesine yönelik bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
30.06.2012 tarihinden bu yana yürürlükte olan 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile işyerlerinde güvenlik ve sağlık bakımından düzenlemeler yapılmıştır. Bu kanun sadece işyerlerine yönelik değil, okullara yönelik kararlar da içermektedir. Okul müdürleri işveren görevinde, öğretmenler ve diğer personel ise çalışan görevinde bulunmaktadır. Okullarda görev yapan herkes iş sağlığı ve güvenliği hususunda kanunda yer alan maddeleri uygulamak zorundadır. Okullarda bazı zamanlarda sağlıklı ve güvenli olmayan durumlardan kaynaklanan birtakım kazalar ve kayıplar meydana gelmektedir. Bu kayıpların önüne geçmek için risk yaratabilecek unsurları iyi bilmek gereklidir. İş sağlığı ve güvenliğinin okullardaki önemi ve farkındalığı yöneticiler ile öğretmenler tarafından çok bilinmemektedir. Okullarda sağlık ve güvenliğe yönelik çalışmalar yeni bir oluşum içerisindedir. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenmiş olan İş Sağlığı ve Güvenliği kılavuzunda yer alan kurallara göre, okullarda iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları uygulanmaktadır. Güvensiz durumlardan kaynaklanan eksikliklerin tespit edilmesi ve kazaların önüne geçilmesi adına yöneticiler ile öğretmenlere büyük görev düşmektedir. Tehlikelerin tespit edilerek olası risklerin ve bundan doğabilecek kazaların önlenmesi son derece önemlidir. Okul kurulu, gerek okul içinde gerek okul dışında çalışanları, personelleri ve öğrencileri her türlü tehlikeden koruyarak güvenliklerini sağlamakla yükümlüdür. Bu çalışmanın amacı, Kırklareli il merkezinde görev yapan öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliğine yönelik bilgi düzeylerini belirlemektir. Bu çalışmada Kırklareli il merkezinde yer alan 11 temel eğitim kurumunda görev yapan öğretmenler baz alınmıştır. Öğretmenlere 27 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Bu anket içinde öğretmenlerin demografik özellikleri belirlenmiştir. 150 öğretmen üzerinde yapılan anket çalışmasından elde edilen veriler uygun istatiksel yöntemler kullanılarak tablolar haline getirilmiş ve yüzdelik hesaplar kullanılarak grafikler oluşturularak incelenmiştir. Anket sonuçlarına göre, öğretmenlerin bazı konularda iş sağlığı ve güvenliğine yönelik bilgi düzeylerinde eksiklikler tespit edilmiş olup, bu konuda önerilerde bulunulmuştur. Yapılan bu çalışmanın okul yönetimi ve öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği konusunda bilinçlenmesine katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. All the regulations in terms of safety and security at work are done with the law issued number 6331 Occupational Health and Safety, which is in force since 30.06.2012. The law not only includes the decisions at work but also the schools. The school director is as the employer, on the other hand the teachers and other personnel are as the employees. All the staff and the personnel are to apply the points stated in law on Occupational Health and Safety. Some kind of accidents and losts may happen in schools due to non healthy and security situations. It is crucial to know these risk factors as to prevent them happen. The teachers and the school board may not be familliar with the importence and the awareness of occupational health and safety. New reguations and works are in progress on health and security at schools. According to the guidebook prepared by Ministry of Education on OHS, the issues related to it are being applied in schools. The board and the teachers have a huge of responsibility in order to identify the absence of non security situations that are possible to occur. It is very important to detect the possible dangers and prevention of the possible accident outcomes. The school board is heavily responsible for the protection of its workers, personnel and students both in and out of school. The aim of this study is to determine the knowledge levels of teachers working in Kırklareli district regarding occupational health and safety. It is camed out on teachers that have been working in 11 basic educational institution in Kırklareli a 27 questioned survey is appliedto the teachers. The demographic fectures of the teachers are specified. The results are table tured in accordance with the proper statistcs methods on 150 teachers and they are examined on graphics with percentcly. According to the survey results teachers are examined to have some lack of information on occupational health and safety and they are given useful advises. It is thought to may be positive, useful impcat on school board and teachers on occupational health and safety.
Collections