Unveiling the secret stories: Conservative female blogosphere in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'deki muhafazakâr moda blog dünyasını, blog yazmanın muhafazakâr kadınların kültürel dünyasını yeniden şekillendirmesini ve günümüz gösteri çağında bu kadınların kendilerini açığa çıkarma, mahremiyet ve tevazu konularını nasıl tartıştıklarını, toplumsal cinsiyet perspektifinden inceliyor. Bu tez, Türkiye'deki 27 muhafazakâr moda blogunu, `kendini gerçekleştirme`, `şöhret`, `özgürleşme`, `mahremiyet` ve `markalaşma` yönündeki blog yazma pratikleri açısından içerik analizi yöntemiyle inceliyor ve tartışıyor. Ayrıca, kadın blog yazarlarının bu platformdaki aktivitelerini ve muhafazakâr kimliklerini İslam'ın şartlarına göre nasıl müzakere ettiğini araştırıyor. Sonuçlar gösteriyor ki; ev muhafazakâr kadınlar için `uygun alan` olarak kalırken, çevrimiçi etkileşim özel alanın sınırlarını genişleterek onu kamusal alana dönüştürüyor. Kendi moda stillerini yaratırken, İslam'ı da kendilerine göre tanımlayan Türkiye'nin muhafazakâr kadın blog yazarları, aynı zamanda tesettür moda endüstrisi ile de işbirliği yapıyor. Böylece blog dünyası, hem bir tavsiye paylaşımı mekanizması hem de markalaşma platformu olarak blog yazarlarına iş imkânları sağlıyor. Muhafazakar bir çerçevede neoliberal ekonomik sisteme entegre olan Türkiye ve onun kadın blog dünyası, global pazar sistemine karmaşık bir şekilde eklemlenen İslamlaşma sürecini araştırmak için iyi bir başlangıç noktası oluşturuyor. Bu çalışma, dijital medya literatürü argümanlarını toplumsal cinsiyet perspektifiyle yeniden ele alan ve bu konuda içerik analizi yöntemini kullanan ilk çalışma olma niteliğini taşımaktadır. Bu anlamda, yöntemsel olarak tek olmasının yanı sıra, batı-dışı bağlamda feminist teori perspektifiyle de iletişim çalışmalarına katkıda bulunmaktadır.Anahtar Sözcükler: moda blogu, mahremiyet, tesettür, şöhret, İslam, içerik analizi This study examines the conservative fashion blogosphere in Turkey from a gendered perspective, focusing on how blogging reshapes conservative women's cultural environment and how these women negotiate disclosure, privacy and modesty in an age of extreme self-display. This thesis presents and discusses the findings from the content analysis of 27 fashion blogs in Turkey about the practice of blogging with respect to the questions of `self-realization`, `publicity`, `emancipation`, concerns about privacy and self-branding. It also examines how female bloggers negotiate their activities and conservative identity with the tenets of Islam. The findings reveal that home remains to be the `proper place` for conservative women but at the same time, online interaction extends their private sphere to the public realm. Creating their own fashion styles as well as their own definitions of Islam, conservative female bloggers of Turkey also collaborate with the veiling fashion industry. Thus, as an advice-giving tool and a brand-making platform, the blogosphere provides employment opportunities for these bloggers. Given its integration into the neoliberal economic system through a conservative framework, Turkey and its female blogosphere constitutes a good starting point to investigate the complicated articulation of Islamization with the global market system. This study, reconsidering the arguments of the digital media literature from a gendered perspective, is the first to adopt a content analysis method in this specific topic. Thus, besides being methodologically unique, it also contributes to the domain of communication studies through the lens of feminist theory embedded within a non-Western context. Keywords: fashion blogging, privacy, veiling, publicity, Islam, content analysis
Collections