Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Özgür
dc.contributor.authorÇelebi, Oğuzhan
dc.date.accessioned2020-12-08T07:39:36Z
dc.date.available2020-12-08T07:39:36Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167781
dc.description.abstractOkullar, öğrencilerin önceliklerini (öncelik sınıfları) birçok kritere göre ayarlarlar. Bu, aynı öncelik sınıfına mensup öğrencilerin arasındaki eşitliğin bir şekilde bozulmasını gerektirir. Pozitif ayırımcılık altında, okullarının öncelik sıralamalarının öncelik gruplarından oluştuğu ve azınlık ve normal öğrenciler olmak üzere iki grup öğrencinin bulunduğu bir modeli ele alıyoruz. İlk olarak, tüm eşitliklerin azınlık öğrencileri lehine bozulmasının azınlık öğrencilerinin refahına zarar verebileceğini gösteriyoruz. İkinci olarak, stabiliteyi sağlayan en etkin eşleştirme tanımını azınlık öğrencilerini de içerecek şekilde yeniden tanımlıyoruz: Durağan (stabil) bir eşleştirme, ancak hiçbir azınlık öğrencisinin refahını düşürmeden en az bir azınlık öğrencisinin refahını yükselten başka bir durağan eşleştirme olmadığında azınlıklar için etkindir. Üçüncü olarak, hem azınlıklar için etkin, hem de stabiliteyi sağlayan en etkin olma özelliklerini taşıyan bir mekanizma tanımlıyoruz.
dc.description.abstractSchools prioritize students based on several criteria (priority classes). This implies some way of random tie-breaking among students. We consider a school choice problem with affirmative action when there are priority classes and two kinds of students, minority and regular students. First, we argue that breaking all the ties in favor of minorities could harm the minorities. Second, we modify the constrained efficiency definition for minorities: a stable matching μ is minority efficient if there does not exist another stable matching at which each minority student is weakly better off than at μ and some minority students are strictly better off. Third, we propose mechanisms which are both constrained efficient and minority efficient.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTie-breaking for affirmative action
dc.title.alternativePozitif ayrımcılık için eşitliklerin bozulması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEkonomi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation economy
dc.subject.ytmScholarships
dc.subject.ytmAffirmative action
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmEconomic policies
dc.subject.ytmEquality
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSchool choice
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmWelfare
dc.identifier.yokid10157822
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481971
dc.description.pages36
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess