Corporate diplomatic activity: How firms behave in foreign policy the cases of energy and defense sectors in Turkey and in the UK
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Soğuk savaşın bitişi ve teknolojideki gelişmelerin neticesinde, iş dünyasını ve siyaseti ayıran çizgiler gittikçe belirsiz hâle geldi. Dünyanın deneyimlediği hızlı küreselleşme, iş dünyası ve siyaset arasındaki bu iç içe geçmişliği uluslararası seviyeye taşıdı. Şirketler ticari hedeflerine ulaşmak için sınır aşan siyasi konulara dâhil oluyorlar. Hükümetlerse toplumlar üzerindeki etkisini anlamak ve şekillendirmek için ticari faaliyetlerle ilgileniyorlar. Sonuç olarak, organizasyonlar ve kurumlar bu karmaşık ortam içerisinde varlıklarını devam ettirebilmek ve başarılı olmak için yeni yetkinlikler geliştiriyorlar. Bu tez, iş dünyasının bir aktör olarak uluslararası ilişkiler disiplinin bilimsel araştırmalarının ve pratik uygulamalarının bir parçası olması gerektiği savının üzerine kurulmuştur. Tez, iş dünyası ve uluslararası politikanın bir birinden ayrılmaz bir biçimde iç içe geçtiğini, ancak bu olgunun teorik olarak hâlâ incelenmediğini ortaya koymaktadır. Bu amaçla, `kurumsal diplomatik faaliyet` (KDF) olarak adlandırılan bir kavramsal model öneriyor ve modelin geçerliliğini Türkiye ve Birleşik Krallık'ta enerji ve savunma sektörlerinde test etmektedir. Veri toplaması her iki ülkedeki iş ve hükümet çevrelerinde yapılan yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakatlarla ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma boyunca, şirket, kurum ve uluslararası mekanizmalar iş dünyası ve uluslararası ilişkilerin temel etkenlerini ortaya çıkarmak amacıyla incelenmiştir. Şirketlerin siyasi koşullara cevaben kendi kurumsal yapılarını değiştirmesi Turcas A.Ş. vakasında, kurumsal farklılıkların şirket davranışına olan etkisi Türkiye ve Güney Kore karşılaştırmasında, şirket davranışının uluslararası etkenleri ise yaptırım rejimleri çerçevesinde incelenmiştir. KDF kaynak bağımlılığı, kurumsal, kamu tercihi ve kaynaklara dayalı bakış kuramlarının temel iç görülerini araştırma sorusuna uyarlayarak şirket, sektör ve kurum seviyelerindeki etkenleri ortaya koyan üç katmanlı bir model inşa etmiştir. Modelin piyasa dışı strateji literatürünün – kamu politikalarını inceleyen kurumsal siyasi faaliyetler ve toplumsal boyutu inceleyen kurumsal sosyal sorumluluk kavramları ile birlikte – üçüncü ayağı olması önerilmektedir. Böylece KDF, uluslararası ilişkiler ve stratejik yönetim alanlarına iş dünyasının uluslararası politika üzerindeki etkisini gelecekte yapılacak çalışmalarda teorik bir çerçevede incelenmesini sağlayacak bir katkı yapmaktadır. Ayrıca iş dünyasının yöneticilerine ve politika yapıcılara pratik fikirler sunmaktadır. As a result of the end of the Cold War and advances in technology, the lines that divide business and politics have become increasingly blurred. The rapid globalization the world has experienced in the past decades brought the entanglement between business and politics to the international level. Firms get involved in cross-border political matters to achieve their business objectives. Governments deal with business activities to understand and shape their impact on societies. Consequently, organizations and institutions develop new capabilities to survive and thrive in this complex environment. This thesis is based on the assertation that business as an actor should become a part of the scientific inquiries and practical applications of international relations discipline. It makes the case that business and international politics have gotten inextricably mixed, but this phenomenon is yet to be studied theoretically. To this end, it suggests a conceptual model called `corporate diplomatic activity` (CDA) and empirically tests its validity in the energy and defense sectors in Turkey and in the UK. The data is gathered via semi-structured in-depth interviews from business and government circles in both countries. Throughout the research, firms, institutions and international mechanisms are analyzed to uncover the underlying drivers of the business and international relations. Change of firm's governance structure in response to political circumstances are studied in the case of Turcas A.S., institutional traits and their implications on firm behavior are studied in the cases of Turkey and South Korea, and international drivers of firm behavior are analyzed in sanctions regimes. The CDA model applies the core insights of resource dependence, institutional theory, public choice and resource-based view to the research question and builds a three-layered model that analyzes firm, sector and political/institutional level determinants. The model is suggested to become the third pillar of nonmarket strategy literature - along with corporate political activity and corporate social responsibility - which deals with public policy and social issues respectively. By doing so, CDA makes a contribution to the international relations and strategic management fields by developing a theoretical framework within which further studies on the impact of business on international politics can be studied. It also provides practical ideas to business executives and policy-makers.
Collections