Transformation of the Kurdish theater field in Turkey between 1991 and 2017
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, 1991-2017 yılları arasında Kürt tiyatrosu alanının dönüşümünün sosyal, ekonomik ve politik dinamiklerini incelemektedir. 1991 yılında Kürtçe dil yasağının kalkmasından sonra, Kürt tiyatrosu, kültür merkezlerinin çatısı altında kurumsallaşmaya başlamıştır. Bu tez, kurumsal Kürt Tiyatrosu'nun tarihini iki temel döneme ayırmaktadır: 1991-2002 arası ilk dönem Kürt Tiyatrosu'nun ortaya çıkışı, gelişmesi ve kurumsallaşması başlığını taşımaktadır. 2002-2013 yılları arasındaki ikinci dönem, Kürt tiyatrosunun genişlemesi ve bir sanat alanı olarak ortaya çıkışını ele alır. İkinci dönem, Kürt tiyatrosunun ana akım Kürt politik hareketinden özerkleşme mücadelesi (2002-2013) ve alternatif tiyatrolar alanının bir parçası olarak Kürt Tiyatrosu (2013-2017) olmak üzere iki ayrı başlıkta incelenmektedir.Bu çalışma Kürt tiyatrosu alanının kurumsallaşması ve dönüşümde rol oynayan dış etmenlere ve iç çatışmalara Antonio Gramsci'nin hegemonya teorisi ve Pierre Bourdieu'nün alan analizi üzerinden odaklanmaktadır. Bu çalışmanın üç temel analiz alanı bulunmaktadır: İlk olarak, devlet ve Kürt tiyatrosu alanı arasındaki ilişkiler, ikinci olarak Kürt tiyatrosu alanını belirleyen ekonomik koşullar ve politik ilişkiler ele alınmaktadır. Üçüncü bölüm ise bireylerin tiyatro grupları içerisindeki bireysel ve sanatsal çatışmalarına ve hiyerarşik mücadelelerine odaklanmaktadır. Anahtar Sözcükler: Kürt Tiyatrosu, alternatif tiyatro, hegemonya, karşı hegemonya, alan analizi This thesis analyzes the social, economic, and political dynamics of the transformation in the Kurdish Theater field between 1991 and 2017. After the repeal of the Kurdish language ban in 1991 in Turkey, Kurdish theater became gradually institutionalized under the roof of cultural centers. This thesis explores the history of the institutional Kurdish theater under two periods: the emergence, development, and institutionalization of the Kurdish theater (1991-2002), and its expansion and emergence as an art field in the 2000s (2002-2017). The second period is analyzed under two sub-periods: the period of struggle for autonomy from the mainstream Kurdish political movement (2002-2013), and the Kurdish theater as part of the alternative theater field in Turkey (2013-2017). In its examination of external sanctions and internal conflicts in the Kurdish theater field after the institutionalization, the thesis draws on Antonio Gramsci's concept of hegemony and Pierre Bourdieu's field theory. Specifically, I first investigate the relation between the state and Kurdish theater field. Second, economic conditions and political relations in the Kurdish theater field are taken into consideration. Finally, I examine individual and artistic conflicts and hierarchical struggles within theater groups.Keywords: Kurdish theater, alternative theater, hegemony, counter-hegemony, field analysis
Collections