İnternet reklamlarına yönelik tüketici davranış, inanç ve tutumları: Kırklareli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternet teknolojisi günümüzde neredeyse her konuda başvurulacak bir araç haline gelmekte ve internet kullanımı Dünyanın her yerinde yaygınlaşmaktadır. İnternet kullanımındaki artış, beraberinde internet reklamcılığının da yayılmasını sağlamıştır. Özellikle mobil cihazlarda internet kullanımının kolaylığı ile artık her yaştan birey istediği anda internete bağlanabilmekte ve sıklıkla internet reklamlarıyla karşılaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı Kırklareli'de ikamet eden tüketicilerin internet reklamlarına yönelik inanç, tutum, davranışları ve bunların birbirleriyle ilişkilerini incelemektir. Bu inceleme ile reklam verenlerin ilgili değişkenler çerçevesinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve tüketiciyi güdülemek için kullanacağı öncüller ortaya konabilecektir. Bu amaçla inanç ve tutum değerlendirmesinde Yang'ın (2003) araştırmasında kullanılan 38 değişkenden oluşan Likert ölçeğinin Uçar (2013) tarafından Türkçe'ye uyarlanmış 31 değişkenli çalışmasından yararlanılmıştır. Davranışların değerlendirilmesinde ise Wolin vd.'nin (2002) çalışmasında kullanılan 4 değişkenli ölçekten faydalanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yüzyüze anket kullanılmış ve 384 kişiye uygulanmıştır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme tercih edilmiştir. Çalışmada SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Sonuç olarak bulgular internet kullanıcılarının internet reklamlarına yönelik davranış, inanç ve tutumları arasında ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bu ilişkiler hem pozitif ve hem de negatif olarak bulgulandığı için yön göstericidir. Internet technology is now becoming a tool to be used in almost every aspect and the use of the Internet is becoming widespread throughout the world. The increase in internet usage has led to the spread of internet advertising. Especially with the ease of internet usage in mobile devices, individuals of all ages can connect to the internet at any time and often encounter internet advertisements. The aim of this study is to examine the beliefs, attitudes and behaviors of Internet consumers living in Kırklareli. The relationships between beliefs, attitudes and behaviors are also to be examined. With this review, it is possible to put forward the premise that advertisers should pay attention to relevant variables and use them to motivate the consumer. With this aim 31 itemed likert scale of Uçar (2013) was used to evaluate beliefs and attitude. Uçar's (2013) scale is in Turkish, it was derived from Yang's (2003) study which contained the original scale consisting of 38 items. Behavior scale was taken from Wolin et al.'s (2002) study. Behavior scale is a 4 itemed. Questionnaire was used as method of data collection and was applied to 384 people. Sampling method was convenience sampling.. SPSS 25 package program was used in the study. As a result, the findings showed that there are relationships between internet users' behavior, beliefs and attitudes towards internet advertising. Since these relationships are both positive and negative, findings can be used as indicators to form advertisements regionally.
Collections