Iconography of a catholic victory: The Battle of Lepanto in İtalian painting
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, İnebahtı Savaşı'nın dini konulu resimlerini analiz ederek savaşın Katolik dünyası için sembolik önemini incelemeyi hedeflemektedir. İnebahtı Savaşı 7 Ekim 1571'de Osmanlı Devleti ve Venedik, Papalık Devleti ve İspanya'dan oluşan Kutsal İttifak Donanması arasında meydana gelmiş bir deniz muharebesi olmasına rağmen, Kutsal Lig'in buradaki zaferi Katolik mezhebinin onaltıncı yüzyılda `kâfir` olarak nitelendirdiği Osmanlıların Akdeniz'deki ilerleyişi ve Protestanların hızla yayılan Reform çalışmalarına karşı kendi otoritesini yeniden sağlamasına yardımcı olmuştur. Bu çalışma, birincil ve ikincil kaynak taraması ve resimlerin çoğunu birebir yerlerinde gözlemlemenin yanısıra, İnebahtı Savaşı temalı İtalyan dini resimleri ile diğer sanatsal çalışmaları betimsel ve ikonografik analiz yöntemleriyle detaylı olarak incelemektedir. Farklı dönemlerde farklı Katolik bölgelerden dini temalı İnebahtı Savaşı konulu 85 resmin analizinin gösterdiği üzere, bu sanatsal çalışmaların ortak özelliği gelenekselleşmiş bir şekilde vurgulanan, savaşın kazanılmasını sağlayan olgunun ilahi müdahale olduğu inancı. Bahsi geçen resimlerde de genellikle Tesbihli Meryem gibi aziz figürlerinin savaş tasvirlerinin üzerinde belirerek Kutsal İttifak donanmasını yönlendirdiği, böylelikle Kutsal Lig'in Osmanlı Devleti karşısında elde ettiği zaferin Katolik inancı sayesinde gerçekleştiği. Özet olarak bu çalışma, Kutsal Lig'in kazandığı İnebahtı zaferinin öncelikle Katolik Karşı Reformu sürecinde İtalyan yarımadasında Katolik propagandası yapmak üzere bir araç olarak kullandığını, sonra da yüzyıllar boyunca Katolik gücünün göstergesi olan bir sembol haline geldiğini söylüyor. The present study aims to examine the Battle of Lepanto and its symbolic significance for the Catholic world through a comprehensive analysis of religious paintings of the battle. The Battle of Lepanto, which took place on October 7, 1571, was a naval encounter between the Ottoman Empire and the Holy League, an alliance between Venice, the Papal States, and Spain. The victory of the Holy League became a global victory for Catholicism, which helped with the re-establishment of Catholic Church's authority in the face of the `heretical` challenges posed by the Protestant Reformation and the Ottoman advancement in the Mediterranean in the sixteenth century. In this study, an in-depth descriptive and iconographic analysis of Italian religious paintings, as well as other forms of art related to the battle, is conducted through on-site examinations and literature research in order to demonstrate the extent of the symbolic significance of the battle. As the analyses of 85 religious paintings from different Catholic regions and periods demonstrate, the common characteristics of these works put forth a traditional emphasis of a belief in divine intervention, which ultimately led to a Christian victory. The aforementioned paintings are generally depicted with saintly figures, such as Madonna of Rosary, appearing on top of the naval battle scenes and guiding the fleet of the Holy League, thus implying the Holy League won the battle against the Ottoman Empire because of the Catholic faith. Overall, this thesis argues that the victory of the Holy League was used as a means for Catholic propaganda in the Counter-Reformation period in the Italian peninsula and then became a symbol of the strength of Catholicism around the world for centuries to come.
Collections