Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Ergin
dc.contributor.authorCan, Önder
dc.date.accessioned2020-12-08T07:36:37Z
dc.date.available2020-12-08T07:36:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167319
dc.description.abstractE-spor bilgisayar oyunlarının profesyonel ve rekabetçi bir biçimde oynandığı ve pazar hacminin milyar dolarlara ulaştığı global bir endüstri. E-spor, erkeklik, heteronormatiflik ve girişimcilik bağlamında sporu, teknolojiyi ve oyun oynamayı birbiri içine sokan bir alan. Oyun evleri ve e-spor etkinliklerinde yapılan etnografik çalışmalarla, profesyonel oyuncularla, aileleriyle ve oyun severlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle bu tez profesyonel e-spor oyuncularının `playbor` [play + labor / oyun oynamak + çalışmak] pratiklerini anlamaya çalışıyor. Bu `playbor` sanayi sonrası toplumlarda iyi yaşama giden yolun çok çalışmak kadar, hırslı oyun oynamaktan da geçtiği bir bağlamda ele alınmış oluyor. Bu sayede, bu tez, aşk gibi neoliberal fantezilerin e-spora nasıl sızdığını ortaya çıkartıyor. Devamında, bilgisayar oyunları ve fiziksel sporlarda halihazırda var olan heteronormatif cinsiyet rollerinin e-spor içerisinde nasıl yeniden üretildiğini gösteriyor. Oyun çalışmaları, medya çalışmaları ve dijital emek çalışmalarının kesiştiği interdisipliner bir çerçeve dahilinde bu tez, günümüz piyasa ekonomisinin gerçekleri dahilinde dijital oyunların sunduğu vaatleri günümüz gençliğinin müzakere etme sürecindeki gerilimlerini ve çelişkilerini göstermiş oluyor.
dc.description.abstractE-sports is a global industry based on professional and competitive playing of videogames, where revenues reach 1 billion dollars. The field of e-sports blends sports, technology and gameplay within a masculine, heteronormative, and entrepreneurial context. E-sports players work, play and live within gaming houses. Based on ethnographic research in gaming houses, e-sports events, and semi-structured interviews with players, families, and fans, this thesis aims to understand how professional e-sports players `playbor` within the context of post-industrialism where the path to a `good life` comes through not hard work but passionate play. This thesis reveals the ways in which neoliberal fantasies of love have permeated e-sports. Furthermore, it shows how heteronormative gender structures already inherent in videogames and physical sports get to be reproduced themselves within e-sports. Through an interdisciplinary framework between digital game studies, media studies, and digital labor studies, this thesis ultimately demonstrates the tensions and contradictions of how contemporary youth negotiates the promises of digital play with the realities of contemporary market economy within the context of the Global South.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAntropolojitr_TR
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleE-sports and gaming houses in Turkey: Labor, gender, and affect
dc.title.alternativeTürkiye'de e-spor ve oyun evleri: Emek, cinsiyet ve etkilenim
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-18
dc.contributor.departmentMedya ve Kültürel Çalışmalar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic sports
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmMasculinity
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmSubjectivity
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmLabour
dc.identifier.yokid10208406
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518424
dc.description.pages42
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess