Behind space
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgisayar teknolojilerinin olanaklarından faydalanırken, aynı anda bedensel hareket ve etkinlikler bakımından zengin tecrübeler yaşamayı nasıl başarabiliriz? Bu soru, artırılmış gerçeklik ve hareket algılama gibi teknolojiler mümkün olduğundan beri, insan-bilgisayar etkileşimi ve etkileşim tasarımı araştırmacılarını meşgul etmektedir. Fakat, kaydedilen teorik ve teknolojik gelişmelere rağmen, beden ve fiziksellik odaklı bilgisayar arayüzleri araştırma projeleri ve niş uygulamalar ile sınırlı kalmıştır. Bu tez, bu soruna odaklanarak, bilgisayar arayüzlerinde fiziksel zenginliği hedef alan beş araştırma projesini sunar. Bu projeler sırasında edinilen tecrübeler, ilgili literatürde mevcut tartışmalar ile harmanlanarak, beden ve fiziksellik odaklı insan-bilgisayar etkileşimi doğrultusundaki teknolojik ve teorik çalışmaları ilgilendiren yorumlar sunulur. Bu beş projenin konuları kısaca şöyledir: (1) canlı elektronik müzikte izleyici tecrübesi üzerine deneysel bir çalışma; (2) hareket algılama ile tasarım için bir eğitim programı; (3) teknik ve profesyonel bir kullanım vakası için artırılmış gerçeklik uygulamaları; (4) gelişmekte olan teknolojiler ile geleneksel zanaat kesişiminde tasarım olanakları; ve (5) interaktif otonom hava araçları üzerine literatür taramasına dayalı tasarım yönergeleri. Tezin literatüre temel katkısı, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan ve tasarım çalışmaları için girdi olabilecek kavramlardır. How might we enjoy the benefits afforded by computers, and experience an abundance of physical experiences while doing so? This question has intrigued human-computer interaction (HCI) and interaction design (IxD) scholars since the inception of technologies like augmented reality and gesture sensing. Yet, despite abundant discourse and a stream of technologies to match, the vision of physical diversity in HCI is still not realized beyond research and niche applications. To address this issue, this dissertation presents a critique on and implications for the trajectories of technologies and discourse aimed at enriching the physicality of HCI, based on reflections on a compilation of five research publications. These publications report on: (1) an empirical study on the spectator experience in live electronic music; (2) an introductory educational program pertaining to user interface design with emerging technologies; (3) an augmented reality application for professional use; (4) a philosophical and conceptual exposition on design with emerging technologies and traditional craft; and (5) a literature review and design directions for interactive autonomous drones. A vocabulary of five notions distilled from the literature on embodied HCI, substantiated through reflections on the five projects, emerges as a principal contribution with the potential to inform future designs.
Collections