Explorations around human soundscape interaction and mediated sound reality
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her an, sayısız ve eş zamanlı var olan seslere maruz kalırız. Algı kapasitemizin hatırı sayılır bir kısmı İşitsel uyaranlar tarafından meşgul edilir. Fakat, çoğu zaman bu denli fazla miktarda olan işitsel maruzun bilincinde olmayız. Bilincinde olduğumuz zamanlar olsa bile, işitsel algımız bu çaba dikkat gerektiren ses çeşitliliğiyle başa çıkmakta zorlanabilir. Bu olgulara paralel olarak, bu tezin arkasındaki motivasyon, insan-akustik manzara (soundscape) etkileşimini iyi yönde geliştirecek yol ve fikirleri ortaya çıkarmak adına, etrafımızdaki nasıl algıladığımızı sesleri etkileşim ve kullanıcı deneyimi tasarımı perspektiflerinden keşfetmektir. Bu keşif çalışmasında, kullanıcı merkezli tasarım yaklaşımı kullanarak, etrafımızdaki sesleri ifade eden akustik manzara ile olan etkileşimimizi incelemek için dört metot uyguladım. Bu metotlar (1) akustik mekan görselleştirmesi, (2) işitsel yolculuk haritalarının kullanımı, (3) senaryo toplama, (4) mobil bir akustik manzara aracılandırıcı gerçeklik aracı prototipi (soundscape mediation reality tool) geliştirme ve değerlendirmesidir. Bu tezde, bu keşifçi araştırma sürecinde öğrendiğim dersleri ve araştırma sonuçlarından çıkarımlar paylaşılmıştır. Every instant, we are exposed to numerous concurrently occurring sounds. Auditory stimuli occupy a remarkable weight in our sensory load. However, most of the time we are unconscious regarding how notable is the amount of sonic exposure we face. Even at times that we are aware, our auditory sense might fail to cope with the demanding diversity of the sounds we hear. Parallel to these phenomena, the motivation behind this thesis study is to explore how we perceive the sounds arounds us from the interaction and user experience design perspective, so that ways and ideas to enhance human-soundscape interaction can be revealed. In this exploratory research study, with a user centered design approach, I employed four methods to investigate how we interact with the sounds surrounding us, which is the soundscape. These methods are (1) soundscape visualization, (2) use of auditory journey maps, (3) scenario collection, (4) prototype development, for which I prototyped a mobile soundscape mediation reality tool, and evaluation of it. Hereby in this thesis, I share the lessons learnt throughout this exploratory research process and the implications from the study outcomes.
Collections