A goal blockage – irritation model of abusive supervision: The moderating role of social problem-solving skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Stres etkeni-Duygu modeline (Spector & Fox, 2005) dayanarak, liderlerin hedeflerine ulaşmak konusunda engellenmişlik hislerini (bir kimlik tehdidi olarak) istismarcı yönetimin bir öncülü olarak inceleyen bir model geliştirilip test edilmiştir. Araştırmanın örneklemi ABD'nin çeşitli yerlerinde değişik sektörlerde liderlik pozisyonlarında bulunan 217 çalışandan online bir platform olan Amazon MTurk aracılığıyla toplanmıştır. Uygulanan anket çalışmasının sonuçları liderlerin engellenmişlik hislerinin liderlerin istismarcı yönetimi ile pozitif ve anlamlı bir ilişki içerisinde olduğunu göstermektedir. Bulgular, bu ilişkinin liderlerin artan irritasyonu araçlığıyla gerçekleştiğini göstermektedir. Ayrıca, sonuçlar liderlerin sosyal problem- çözme becerilerinin irritasyon ve istismarcı yönetim arasındaki ilişkiyi güçlendirdiğini göstermektedir. Diğer bir ifade ile, bulgular sosyal problem-çözme becerileri yüksek olan liderlerin irrite olduklarında istismarcı yönetim sergileme olasılıklarının sosyal problem-çözme becerileri düşük olan liderlere göre daha fazla olduğunu işaret etmektedir. Neden-sonuç ilişkinden bahsedebilmek için yürüttüğümüz ikinci deneysel çalışmamız ise bağımsız değişkenin manipülasyonu aşamasında başarılı olamamıştır. Detaylı sebepleri çalışmada açıklanmaktadır. Ayrıca, bu çalışmanın literatüre olan teorik katkısı, pratisyenlere olan çıkarımları ve bu çalışma ışığında yapılabilecek gelecek çalışmalar da tartışılmıştır. Drawing upon the Stressor-emotion model (Spector & Fox, 2005), we developed and tested a model that examines the effect of a leader's goal blockage perception as an identity-threatening factor on his/her abusive supervision through the leader's irritation. The data were collected from 217 participants who hold leadership positions in different industries in the United States. Results of the survey study support that a leader's goal blockage perception is associated with his/her abusive supervision through the leader's increased irritation. Moreover, the leader's social problem-solving skills attenuates the effects of perceived goal blockage and irritation on abusive supervision. Leaders with higher social problem-solving skills are less likely to abuse their subordinates even when they perceive goal blockage and they are irritated. In order to provide more robust evidence for the internal validity of the effect of leaders' goal blockage on abusive supervision, we attempted to conduct an experimental study as Study 2. However, our attempt was not successful; we elaborated on the reasons why it was not. We discuss the theoretical and practical implications of these findings, and future research directions.
Collections