Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnay, Işık
dc.contributor.authorTandoğdu, Gökçe Naz
dc.date.accessioned2020-12-08T07:33:00Z
dc.date.available2020-12-08T07:33:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167106
dc.description.abstractBu çalışmanın odak noktası, sosyal medyada geniş takipçi kitlesine sahip sosyal medya kullanıcılarının (etkileyicilerin) sosyal medya üzerinden yapmış oldukları hukuka aykırı reklamlardan doğan sorumluluklarıdır. Bu kapsamda ilk olarak, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da yer alan ticari reklamın tanımı ve unsurları, sonrasında ise sosyal medya kavramı ve sosyal medya araçları ele alınmış ve sosyal medya üzerinden yapılan reklamların TKHK'da yer alan ticari reklam tanımına uygunluğu incelenmiştir. Daha sonrasında reklam sözleşmeleri ve bu sözleşmelerin tarafları incelenmiş; bu kapsamda etkileyici tanımına, etkileyiciler ile reklam verenler arasında yapılan iş birliği sözleşmelerine yer verilmiştir. TKHK'da düzenlenmiş olan hukuka aykırı reklam türleri, bu reklamların unsurları ve hukuka aykırı reklamların denetimi konusu ele alınmış; bu konuda ABD ve AB'deki güncel gelişmeler kısaca açıklanmıştır. En son olarak, etkileyicilerin sosyal medya üzerinden yapmış oldukları reklamların hukuka aykırı olması ve bu nedenle bir zarar doğması halinde etkileyicilerin sorumlu tutulup tutulamayacakları, şayet sorumlu tutulabileceklerse sorumluluğun dayanağının ne olabileceği incelenmiştir.
dc.description.abstractThe focus of this study is the liability of influencers arising from unlawful advertisements on social media. The study starts with the definition and elements of commercial advertisement within Turkish Consumer Protection Law, then the concept of social media and social media tools followed by an examination on whether advertisements made through social media would fall under the scope of the said definition. Afterwards, advertising contracts and the parties of these contracts were examined, and during the examination, the concept of influencer is defined and the legal nature of the `influencer agreement` was investigated. Subsequently, types of unlawful advertisements, elements of these and the authorities tasked with supervising unlawful advertisements were discussed. In addition, recent developments on the supervision of `Influencer Marketing` on social media in the USA and the EU were briefly described. Lastly, civil liability of influencers and advertisers for damages caused by unlawful advertisements made on social media are examined and several legal grounds for such liability were identified.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleSosyal medya etkileyicisinin hukuka aykırı reklamları nedeniyle doğan zararlardan sorumluluğu
dc.title.alternativeLiability of influencers arising from unlawful advertisements on social media
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentHukuk Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMobile advertising
dc.subject.ytmLegal responsibility
dc.identifier.yokid10287955
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591603
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineHukuk Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess