Centering people and participation in migratory heritage and socially engaged art
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2015 yılındaki `Göçmen Krizi` olarak adlandırılan süreçten bu yana kültürel miras çalışmalarında baskın söylem, Suriye ve Irak'ın kaybolmak üzere, tahrip edilmiş ve risk altındaki taşınamaz mirasına odaklanmıştır. Bu tez, bu `yitik` kurguya alternatif bir anlatım sunar. Göç eden mirası ve yeni bir modern sanat türü olan toplumsal içerikli sanat arasında bir diyalog içinde katılımı ve insanları merkez alır. Bu tezin ilk bölümü göçle ilgili ve kültür merkezli araştırmalardaki insanlarla ve katılımcı uygulamalarla alakalı birçok terimi tanımlar, örneğin; halk, topluluk, göçmen, sığınmacı, mülteci, katılım, işbirliği, sorumluluk, sosyal yardım, kapasite oluşturma ve, beceri merkezli. Daha sonra, insanları ve katılımcı uygulamaları ön plana alan miras politikası gelişiminin bir tarihini sunar.ICOMOS'un hakka dayalı ve ICCROM'un insan merkezli yaklaşımları bu kronolojide en yeni gelişmelerdir ve bu tezde kültürel çeşitlilik, kültürel haklar ve göç eden mirası arasındaki bağlantıyı kurmak için kullanılmışlardır. Avrupa'da sanat ve kültüre dayalı üç inisiyatif örneği, hem katılımcı araştırma hem de girişimci ve katılımcılarla yapılan mülakatlar aracılığıyla incelenmiştir: bi'bak, Berlin'de hareketlilikle alakalı programlar sunan sanatçıların işlettiği bir mekan, Making Waves, Berlin'de yeni gelenler için bir tekne inşa etme atölyesi ve Pages, Amsterdam'da Arapça kitaplar satan bir kitapevi ve kafe. Sherry Arnstein'in Vatandaş Katılım Merdiveni'ni kullanarak her proje katılım süreci, aracılık derecesi, güç ve topluluğa dayalı göç mirası üretimi açısından değerlendirilmiştir.Son olarak, kişisel miras kavramı UNESCO gibi uluslararası örgütler tarafından üretilen etnik, milli ve dünya mirasını oluşturan söylem ve politikalara bir alternatif ya da imkân dahilinde tamamlayıcı bir çerçeve olarak önerilir. Bu tez ivedi bir sosyal mesele haline gelen göçe yanıt olarak yeni bir yaklaşımı – `toplumsal içerikli mirası` – ortaya koyar. Since the so-called `Migration Crisis` of 2015, a dominant discourse in heritage studies has been a focus on the lost, destroyed, and at-risk immovable heritage of Syria and Iraq. This dissertation provides an alternative discourse to this narrative of `loss` and centers people and participation in a dialogue between migratory heritage and a recent genre of contemporary art called socially engaged art. The first part of the thesis defines many terms that are used to refer to people and participatory practices in migration-related and culture-based research, e.g.: public, community, migrants, asylum seekers, refugees, participation, collaboration, engagement, outreach, capacity-building, and skills-based. Subsequently, a history of the development of heritage policy which forefronts people and participatory practices is provided. ICOMOS's rights-based and ICCROM's people-centered approaches are the most recent developments in this chronology and are used in this dissertation to establish the connection between cultural diversity, cultural rights, and migratory heritage. Three examples of art and culture-based initiatives in Europe are examined using participatory research and interviews with the initiators and participants: bi'bak, an artists-run space that initiates mobility-related programming in Berlin, Making Waves, a boat-making workshop for newcomers also based in Berlin, and Pages, an Arabic-language book store and café in Amsterdam. Using Sherry Arnstein's Ladder of Citizen Participation each project is evaluated for its participatory processes, degree of agency, power, and the production of community-based migratory heritage. In the conclusion the concept of personal heritages is proposed as an alternative to, or possibly complementary framework for, the discourses and policies which constitute the ethnic, national, and world heritage that are propagated by international organizations like UNESCO. Finally, this dissertation proposes a new approach – `socially engaged heritage` – as a way to respond to the urgent social issue of migration.
Collections