Essays on social media, politics and misinformation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yanlış ve aldatıcı bilgiler başta sosyal medya siteleri olmak üzere internette kolaylıkla yayılmaktadır. Üç farklı makaleden oluşan bu tez çalışmasında, yanlış bilginin sosyal medya sitelerinde yayılması ve bu durumun siyasi bilgiye olan etkisi incelenmektedir. Bu doğrultuda öncelikle niceliksel bir analiz yürütülerek, Türkiye'de sosyal medya ve internet kullanımının siyasi bilgiye olan etkisi incelenmiştir. İkinci olarak, dijital etnografik yöntemler ve bilişimsel sosyal bilim teknikleri kullanılarak Türkiye'de Twitter'da aktif olan iki partizan yankı odası analiz edilmiştir. Son olarak, Türkiye ve İngiltere'de gerçekleştirilen iki farklı laboratuvar deneyiyle öfke ve yankı odalarının yanlış bilgi paylaşımına etkisi mercek altına alınmıştır. Türkiye'de genel olarak internet kullanımının siyasetle ilgili doğru bilgi; sosyal medya kullanımının ise yanlış bilgi dağarcığına sahip olmayla pozitif ilişkili olduğu görülmektedir. İkinci olarak, yankı odalarında aktif rol alan partizan sosyal medya kullanıcılarının seçimler gibi önemli olaylar öncesi çok aktif, polarize ve duygusal oldukları ve bu durumun da daha dikkatsiz paylaşım davranışına yol açabildiği gözlenmiştir. Son olarak, farazi yankı odaları yanlış bilgi paylaşma isteğini arttırırken, gerçek sosyal medya ortamlarında kişiler iletişime geçecekleri diğer kişilerin tutumları hakkında bilgi sahibi olduklarında yanlış bilgi paylaşma oranının azaldığı görülmektedir. False and misleading information flourish on the internet, and in particular on social media sites. In this multi-paper dissertation, I explore why false information spreads on social media sites and how this may affect outcomes such as political knowledge. First, I conduct a quantitative analysis that tests how social media use influences political knowledge in Turkey. Next, I present a qualitative study and provide in-depth qualitative and computational analyses of two partisan clusters on Twitter in Turkey. Finally, I examine the effect of being angry and participating in echo-chambers on sharing behavior using two lab experiments; one conducted in Turkey and another one conducted in the United Kingdom. I find that while generic internet usage is associated with being informed, social media usage is linked to being misinformed. Furthermore, I find that before important events such as elections, members of partisan clusters on social media become very polarized and emotional, which may lead to a less attentive sharing behavior. Finally, I demonstrate that while hypothetical echo-chambers increase the willingness to share false news, being told about the attitudes of another participant in a real social media environment reduces the sharing of false information.
Collections