Search
Now showing items 1-10 of 11
Konaklama işletmelerinde çalışanlara yönelik rekreatif faaliyetlerin çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılığına olan etkisi
(2018-08-06)
Globalleşen dünyada işletmelerin daha da rekabetçi bir hale dönüşmesi işletmeleri farkındalığı yakalamaya itmektedir. Günümüzde hizmet sektörü bu farkındalığı yakalamak adına kişilerin duygularına ve davranışlarına dokunmayı ...
Kırsal turizmde yenilik ve kırsal turizm işletmecilerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin çeşitli değişkenler(Katılımcılara ve işletmelere ilişkin) açısından incelenmesi: Kocaeli/Kartepe örneği
(2018-08-06)
Bu araştırmada; Kocaeli ili Kartepe ilçesinde faaliyet gösteren kırsalturizm işletmecilerinin demografik özelliklerini tespit etmek, bireyselyenilikçilik düzeylerini saptamak, yenilikçilik puanlarının çeşitli değişkenlerile ...
Türkiye`de turizm gelirleri ve ekonomik büyüme ilişkisinin farklı zaman serisi teknikleri ile analizi
(2020-06-10)
Turizm sektörü tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de en hızlı büyüyen ve gelişen sektörlerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Turizm sektörü ülkeye döviz girişi sağlaması, ekonomiyi canlı tutması, yeni iş alanları ...
Örgütsel bağlılık ve yenilik yönetimi ilişkisi: Mutfak personeli üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Günümüz ekonomisi, işletmeleri diğerlerinden farklı olmaya zorlamaktadır. Özellikle hizmet sektöründe farklı olabilen ve katma değer yaratabilen şirketler kalıcı olabilmektedir. Bunun yanı sıra örgütler hangi amaçla kurulmuş ...
Türkiye`deki Cittaslow kentleri yerel yönetimlerinin destinasyon pazarlaması uygulamaları: Vize ilçesi örneği
(2018-08-06)
Bu tezin konusu; `Türkiye'deki Cittaslow kentleri yerel yönetimlerinin destinasyon pazarlaması uygulamaları: Vize İlçesi örneği` dir. Çalışmanın amacı; sürdürülebilir bölgesel kalkınmada ve destinasyon olmada kentlerin ...
Destinasyon çekim unsurlarının ziyaretçi tatmini üzerindeki etkisi: Kırklareli ili örneği
(2019-12-26)
Günümüzde insanların turizm faaliyetlerine katılma nedenleri değişiklikgöstermekle birlikte bu faaliyetler sürekli artma eğilimindedir. İstek vebeklentileri sürekli değişen ziyaretçilerin destinasyonların sunduklarıçekiciliklerden ...
Personel güçlendirmenin örgütsel güven ve çalışan motivasyonuna etkisi: Otel işletmelerinde bir araştırma
(2019-10-11)
Otel işletmelerinin günümüz piyasa şartlarında, müşteri talep ve beklentilerine en hızlı şekilde cevap vermesi gerekmektedir. Personel güçlendirme işgörene yetki ve sorumluluk kazandırdığı için işgörenin bu sorumluluğu ...
Yerli turistlerin geleneksel tıp uygulamalarına yönelik algıları: Edirne Sultan II. Bayezid Darüşşifası
(2020-06-10)
İnsanların sağlıklarını geri kazanmak, korumak ve artırmak için sağlık turizmine katıldıkları görülmektedir. Bu araştırmanın amacı; Osmanlı Döneminde yapılan ve halen varlığını devam ettiren Edirne Sultan II. Bayezid ...
Tatil yeri seçiminde reklamların rolü: İstanbul ilini ziyaret eden yabancı turistler üzerine bir araştırma
(2018-12-10)
Pazarlama karmaları içinde önemli bir yere sahip olan reklam, işletmeler tarafından tüketicileri etkilemek amacıyla etkin şekilde uygulanmaktadır. Turizm sektörü açısından da büyük önem arz eden reklamlar, günümüz rekabet ...
Bir pazarlama aracı olarak uluslararası turizm fuarları: Konaklama işletmeleri için önemi
(2019-09-13)
Müşteri ve işletmenin yüz yüze iletişiminin giderek zorlaştığı günümüz koşullarında fuarların önemi hızla artmaktadır. Bu araştırmada, uluslararası turizm fuarlarına katılan konaklama işletmelerinin bu durumu etkin bir ...