Artvin`de yaşayan yerel halkın turizme yönelik algı ve tutumları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizmin bir destinasyon üzerinde sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel etkileri bulunmaktadır. Bu etkilerin yerel halk tarafından olumlu ya da olumsuz algılanması bölgede turizm faaliyetlerinin devamı açısından büyük bir önem teşkil etmektedir. Özellikle doğa temelli turizm konusunda önemli bir yere sahip olan Artvin ilinde yaşayan halkın, turizme karşı algı ve tutumları ile turizme desteklerinin belirlenmesi araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırma için Artvin halkının seçilmesinin nedeni özellikle çevresel konularda yaşanan olaylara duyarsız kalmamaları ve bu olaylara büyük bir farkındalık ile yaklaşmalarıdır. Araştırma Arhavi, Borçka, Artvin (Merkez) ve Hopa ilçelerinde yapılmıştır. Araştırma için 600 kişiye anket formu dağıtılmış, eksik ya da yanlış doldurulan anketler nedeniyle bu anketlerden 449 tanesi geçerli sayılmıştır. Veriler SPSS Statistics 24 for Windows programı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi sürecinde faktör analizi yapılmış ve bu analiz sonucunda `toplam etki` boyutu ölçekten çıkarılmıştır. Bu nedenle, araştırma beş faktör üzerinden değerlendirilmiştir. Hipotezlerin test edilmesi aşamasında yaş grubu, medeni durum, eğitim durumu, çalışma durumu, Artvin'de yaşama süresi ve Artvin'de yaşanılan ilçe gibi değişkenler Kruskal-Wallis H Testi; cinsiyet faktörü ise Mann Whitney testi ile değerlendirilmiştir. Ayrıca turizm desteği değişkeni üzerinden korelasyon analizi yapılmıştır. Bu analizler sonucunda demografik bilgiler ile turizmin etkilerinin algılanması ve turizme destek olunması arasında anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Genel olarak, Artvin'de yaşayan halkın turizmin ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel etkilerini olumlu karşıladığı ve turizme destek verdiği belirlenmiştir. Tourism has a social, cultural, economic and environmental impact on a destination. Positive or negative perception of these effects by local people are great importance for the continuation of tourism activities in the region. Determining the tourism perception and attitudes of the people living in the province of Artvin, which has an important place especially about nature-based tourism, is the aim of the research. The fact that the selection of the Artvin people who aren't insensitive to the circumstances in Artvin, in particular the underlying environmental issues, and they are approaching these circumstances with great awareness. The research was carried out in Arhavi, Borçka, Artvin (Center) and Hopa districts. For the research, 600 questionnaire forms were distributed and 449 of these questionnaires were accepted because of incomplete or incorrectly filled questionnaires. The data were analyzed with the SPSS Statistics 24 for Windows program. Factor analysis was made during the evaluation of the data and the `total effect` dimension was removed from the scale as a result of this analysis. For this reason, the research was evaluated over five factors. Variables such as age group, marital status, education status, working status, living time in Artvin and the county of living in Artvin were tested with Kruskal-Wallis H Test; gender factor was tested with the Mann Whitney test in the course of testing hypotheses. In addition, correlation analysis was made through tourism support variables. As a result of these analyzes, significant differences were found between demographic information and perception of tourism effects and tourism support. Generally, it has been determined that the people living in Artvin favor the economic, social, cultural and environmental effects of tourism and support tourism.
Collections