Halkla ilişkilerde ölçme değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halkla ilişkilerde ölçme değerlendirme; 1960-70'lerden beri süregelen, bu disiplininen tartışmalı konularından biridir. O zamandan bu zamana kadar halkla ilişkilerdisiplinin tam anlamıyla ve doğru bir şekilde hem kuruma kattığı değerin hem defaaliyetlerinin ölçümü konusunda ciddi araştırmalar yapılmış; dünya çapında faaliyetgösteren ICCO, AMEC gibi sadece ölçme değerlendirme araştırmasına, sorun veçözümlerine kendilerini adamış koalisyon, birlik ve dernekler kurulmuştur. Ölçmedeğerlendirmenin değeri kadar gerçek arasındaki fark halkla ilişkilerin stratejik birşekilde yönetilip yönetilmediği sorusunu akıllara getirmektedir. Çünkü stratejikyönetimin esaslarına göre ölçme değerlendirme stratejik planlama aşamaları olanaraştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarının her birinde yer almakzorundadır. Ölçme değerlendirme ile stratejik yönetim arasında güçlü bir bağ olduğudüşünülmektedir. Bu çalışmada; halkla ilişkilerin en etkin uygulandığı yerler olarakhalkla ilişkiler ajansları düşünülmüş ve yöneticileri ve/veya çalışanları ile ölçmedeğerlendirmenin faaliyetlerindeki yeri, önemi ve kullanılan yöntem ve tekniklerhakkında derinlemesine görüşme yapılmıştır. Sonuç olarak iletişim uzmanlarınınölçme değerlendirmeyi önemsedikleri fakat uygulama konusunda güçlükleryaşandığı tespit edilmiştir. Halkla ilişkilerin tek ölçeğinin reklam eşdeğeri ve/veyamedya yansımaları olduğu görülmüş, etkinliklerin hedef kitle ile ilişkiler üzerineetkilerinin ise nadiren algı veya itibar araştırmaları ile ölçüldüğü saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Halkla ilişkilerde Ölçme Değerlendirme, Stratejik Yönetim,Değerlendirme Modelleri, Etkinlik Ölçümleri, İlişki Ölçümleri Measurement and evaluation in PR have been one of the most controversial andongoing issues since 1960-70s. Since then, serious studies have been done on themeasurement and evaluation of both PR activities and real value of PR to theorganizations properly; in addition to this, worldwide- active coalitions,associations and organizations such as ICCO and AMEC dedicated to themeasurement and evaluation of PR and its issues have been founded. The differencebetween the importance of PR measurement and the reality makes it possible tothink if PR is actually managed strategically. Because measurement and evaluationmust take place in every single phase of strategic planning of PR, according to theprinciples of strategic management. Thus, there is a strong correlation betweenmeasurement, evaluation and strategic management. In this study, because of thefact that PR agents are the most active places implementing PR activities, depthinterviews have been conducted with the managers and specialists of the agentsabout the importance and methods of PR measurement and evaluation in theiractivities. The results have shown that PR managers and specialist care about themeasurement and evaluation of PR but experience some challenges whileimplementing. It has been detected the only measurement of PR is advertising valueequivalency and media coverage; besides, the impact on organization and publicrelationship is hardly ever measured and evaluated by reputation and perceptionresearches.Key Words: Measurement and Evaluation in Public Relations, StrategicManagement, Measurement and Evaluation Models, Measurement of PR Activities,Measurement of Organization and Public Relationships
Collections