E-ticaretin vergilendirilmesi ve sosyal ağlar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla gelişen ve değişen iletişim teknolojileri ile birlikte elektronik ticaret, küresel ve ulusal ekonomide önemli bir yer edinmiştir. Şirketlerin yanı sıra kişiler de elektronik ticaret ortamında ticari faaliyet yürütmektedir. Ancak son yıllarda yaygın İnternet kullanımı ve mobil uygulamalar aracılığıyla elektronik ticaretin kayıt altına alınmasında kimi zorluklar yaşanmaktadır. Bu durum her ne kadar yasal düzenlemeler ile engellenmeye çalışılsa da uygulamalarda zorluklar ortaya çıkmaktadır. Bilhassa sosyal ağlar hesapları üzerinden tüketicilerin elektronik ticaret ağına dahil olması ile bu sorunlarda artış görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, elektronik ticaretin sosyal ağlar içerisinde sahip olduğu yerin, kayıt dışılık ve vergilendirilebilme açısından derinlemesine incelenmesi ve araştırılmasıdır. As a result of developing communication technologies, electronic commerce has taken an important place in the economy. The companies as well as the people are engaged in commercial activities in the electronic commerce environment. However, in recent years there have been some difficulties in registering e-commerce through wide spread Internet use and mobile applications. Although this situation is tried to be avoided by legal regulations, difficulties arise in practice. Especially when the consumers are included in the electronic commerce network through social network accounts, these problems are seen to increase. The aim of this study is to investigate and investigate in depth the possibilities of electronic commerce in social networks, in terms of informality and taxation.
Collections